درخواست مرجع تقلید عراق از معترضین

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoآیت الله العظمی علی سیستانی
آیت الله العظمی علی سیستانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از اقدامات مخرب افرادی در اعتراضات عراق، مرجعیت عالی قدر عراق از شرکت‌ کنندگان در تظاهرات‌ مسالمت آمیز خواست تا صفوف خود را مشخص کرده و افراد مخرب را بیرون برانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سومریه نیوز، آیت‌ الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجعیت عالی قدر عراق امروز در پیامی توسط عبدالمهدی الکربلائی در خطبه نماز جمعه در کربلا خوانده شد، تاکید کرد: ما راهی جز نصیحت و ارشاد کردن نداریم و این مردم هستند که باید گزینه صلح را انتخاب کنند. دشمنان و دست‌ نشانده‌ هایشان برای گسترش فتنه و جنگ داخلی و بازگشت دیکتاتوری در حال برنامه ریزی هستند.

مرجعیت عالی قدر عراق همچنین بر حرام بودن تعدی از شرکت‌ کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت آمیز تاکید کرد.

آیت‌الله سیستانی خاطر نشان ساخت: از مجلس عراق خواسته می‌ شود تا در تصویب بسته‌ ای از قوانین انتخاباتی به منظور برگزاری انتخابات آزاد و شفاف، فورا عمل کند.

وی افزود: با توجه به شرایط نامساعدی که کشور گریبان گیر آن است و ناتوانی آشکاری که در تعامل گروه‌ های ذی‌ ربط با تحولات دو ماه اخیر و ناتوانی در تضمین حقوق و ممانعت از ریختن خون‌ ها نمود پیدا کرده است، از مجلس که دولت از آن شکل گرفته است، خواسته می‌ شود تا در گزینه‌ های خود در این خصوص تجدید نظر کرده و بر اساس منافع عراق رفتار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала