واکنش چین به قانون آمریکایی درخصوص هنگ کنگ

© Sputnik / Iliy Pitalevواکنش چین به قانون آمریکایی درباره هنگ کنگ
واکنش چین به قانون آمریکایی درباره هنگ کنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه چین در پاسخ به قانون جدید آمریکا درباره دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ تهدید کرد تدابیر متقابلی را علیه واشنگتن اتخاذ کند.

به گزارش اسپوتنیک ، وزارت خارجه چین قوانین مصوبه جدید در رابطه با هنگ کنگ را "رفتار سلطه طلبانه آشکار" و دخالت جدی در امور داخلی چین نامید.

در اعلامیه منتشره در سایت وزارت خارجه چین گفته می شود:" ما به آمریکا توصیه می کنیم بر عقیده خود پافشاری نکند چون در غیر اینصورت باید تدابیر متقابل جدی اتخاذ کنیم که تمام مسئولیت به خاطر عواقب آن بر عهده ایالات متحده امریکا خواهد بود".

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا دیروز قانون دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ و همچنین قانون ممنوعیت تحویل برخی از ساز و برگ پلیسی به این منطقه چین را امضا کرد.

در بیانیه ترامپ ضمن اعلام این مطلب  گفته می شود آمریکا "امیدوار است رهبران و مقامات چین و هنگ کنگ بتوانند اختلاف نظر های خود را بطور مسالمت آمیز حل کنند تا صلح دیرانتظار و شک.فایی برای همه حکمفرما شود".

قانون امضا شده قانون موجود مصوبه سال 1992 درباره سیاست امریکا نسبت به هنگ کنگ را تصحیح می کندو  طبق آن روابط تجاری با هنگ کنگ هر سال وابسته به میزان خودمختاری این سرزمین تجدید نظر شده و همچنین علیه افراد نقض کننده حقوق بشر در هنگ کنگ تحریم هایی بر قرار می شود.

اعتراضات گسترده در هنگ کنگ در اوایل در ماه ژوئن ابتدا  به دلیل به خاطر قصد انجام اصلاحات در قانون استرداد آغاز شد که اگر تصویب شود، به هنگ کنگ اجازه خواهد داد تا مظنونین را به حوزه های قضایی  در تایوان، ماکائو و سرزمین اصلی چین مسترد کند. در جریان این اعتراضات بیش از 1500 نفر از تظاهرکنندگان و بیش از 500 نفر از ماموران پلیس آسیب دیده و تقریباً 4500 نفر بازداشت شده اند. اعتراضات  با وجود پس گرفته شدن اصلاحات مورد نظر از سوی مقامات هنگ کنگ ادامه دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала