دیدار ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان

© AP Photo / Petr David Josekدیدار ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان
دیدار ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته با رییس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار که در تهران برگزار شد بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل گیری و تقویت گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی و اعلام آمادگی تهران برای گسترش همکاریهای اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی تاکید شد.

دیدار محمد جواد ظریف با  رییس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و دیدارهای مسئولان و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله ریس جمهور، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیتهای موثر و تاثیر گذار در تحولات افغانستان انجام شد.

هدف از این دیدار ترغیب طرفهای افغانستانی به گفت وگوهای بین الافغانی و تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق رایزنی حمایت از تمام نیروهای افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی از افغانستان و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала