قیمت کالاهای اساسی در ایران افزایش می یابد؟

© Sputnik / SHAقیمت کالاهای اساسی در ایران افزایش می یابد؟
قیمت کالاهای اساسی در ایران افزایش می یابد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس:به دنبال راهکاری هستیم که طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین را اصلاح کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،نماینده مجلس از طرح نمایندگان برای افزایش سهمیه بنزین خبر داد و گفت یکی از ایراداتی که به این طرح وارد است، کم بودن سهمیه تخصیص یافته به هر خودرو است که نمایندگان به دنبال رفع این ایراد هستند، به اعتقاد ما باید میزان سهمیه از 60 به 100 لیتر برسد و این موضوع را در مجلس مطرح کرده ایم.

وی در ادامه توضیح داد:در حال حاضر در مجلس بحث‌هایی در مورد استیضاح برخی وزرا از جمله وزرای اقتصادی و نفت، مطرح است. طرح سوال و استیضاح‌ به دنبال افزایش قیمت کالاها و برخی گرانی‌ها پس از افزایش قیمت بنزین و نگرانی‌های که در این زمینه وجود دارد است که بر خلاف وعده های داده شده توسط دولت در این چند روز شاهده آن هستیم.

توصیه صندوق بین المللی پول به ایران: قیمت بنزین را کاهش دهید - اسپوتنیک ایران
توصیه صندوق بین المللی پول به ایران: قیمت بنزین را کاهش دهید

جمعی از نمایندگان طرحی را تهیه و تدوین کردند که براساس آن تمامی درآمدهای حاصل از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین توسط دولت، به مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه اختصاص داده شود تا دولت موظف شود 100 درصد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین را فقط و فقط در اختیار مردم قرار دهد».

مقامات ایران 15 نوامبر افزایش قیمت بنزین را اعلام کردند که دلیلی برای بروز اعتراضات مردمی در شهرهای ایران شد. رسانه های غربی متذکر شدند که مقامات ایران کشته شدن 5 نفر در نتیجه ناآرامی ها را تأیید کردند که 3 نفر از آنها کارمندان سرویس امنیت ایران بودند. اما سازمان Amnesty International تعداد کشته شدگان در جریان اعتراضات در ایران را 106 نفر اعلام کرده است. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که اعتراضات توسط آمریکا و اسرائیل سازماندهی شده بود و هدف آنها تضعیف امنیت ایران بود. در پی بروز برخی ناآرامی‌های چند روز اخیر، دسترسی مردم از جمله دانشگاه‌های کشور به اینترنت جهانی به طور کلی قطع شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала