انتشار نخستين فیلم از آزمايش رادارهای اس 400 توسط ترکيه + ویدئو

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر انتشار نخستين ويدئو از ازمايش رادارهاي اس 400 توسط ترکيه + ویدئو
انتشار نخستين ويدئو از ازمايش رادارهاي اس 400 توسط ترکيه + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه آزمایش F-16 آمریکایی را در برابر اس 400 روسیه را انجام داد.

براساس ويدئوي منتشر شده در يوتوب، ترکیه آزمایش سیستم های موشکی ضد هوایی اس 400 را با استفاده از جنگنده نسل چهارم F-14 Fighting Falcon آغاز کرده است.

گفته می شود این آزمایشات از 25 نوامبر در نزدیکی پایگاه هوایی در ترکيه آغاز شده و در 26 نوامبر به پایان می رسد. در حین اين آزمایشات، جنگنده های F-16 در حالی پرواز می کنند که سامانه های پدافند هوایی فضای هوایی اس 400 آنها را کنترل می کنند.

گفتنی است، در تاریخ 25 نوامبر روزنامه ملیت ترکیه اعلام نمود که این کشور بزودی رادارهای سیستم پدافند موشکی اس-400 روسی را مورد آزمایش قرار خواهد داد. برای این منظور جنگنده های اف-16 در آسمان به پرواز در خواهند آمد.تحویل جدیدترین سیستم پدافند موشکی روسیه، S-400 که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد، از اواسط ماه ژوئیه آغاز شد. به گفته رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، اس-400 در آوریل 2020 به طور کامل عملیاتی خواهد شد. واشنگتن با تهدید به تاخیر در ارسال جنگنده های اف-35 و یا حتی لغو آن و نیز تهدید به اعمال تحریم هایی علیه ترکیه، خواستار امتناع از این معامله در ازای به دست آوردن سامانه های پاتریوت آمریكایی شد. آنکارا اما از حاضر به عقب نشینی نشده است.

وزیر امور خارجه امریکا از این ازمایشات ابراز نگرانی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала