زیردریایی های هسته ای بدترین دشمن گروه ناو هواپیمابر آمریکایی؟

© Depositphotos.com / 3dmentat زیردریایی اتمی
 زیردریایی اتمی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه یک نقطه ضعف ناوهای هواپیمابر آمریکا را آشکار ساخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، در سال 2015، یک گزارش آزاردهنده که باعث کنجکاوی زیاد شد برای اندک زمانی ظاهر شد و بعد ناپدید گشت.  این گزارش از طرف وزارت دفاع فرانسه  منتشر شده بود و در باره عملیات موفقیت آمیز  زیردریایی اتمی فرانسه Safir  در تمرینات نظامی علیه ناو هواپیمابر آمریکایی  Theodore Roosevelt  بود.

ایران آماده ساخت زیردریایی هسته ای  - اسپوتنیک ایران
ایران آماده ساخت زیردریایی هسته ای

در این گزارش شوکه کننده آمده بود که زیردریایی فرانسه توانسته است نیمی از «گروه جنگی» را در یک تمرین نظامی غرق کند. این خبر بزودی از صفحات اینترنت محو شد. زیرا خبر مربوط به این اینکه ناوهواپیمابر آمریکایی تا این حد بتواند در مقابل زیردریایی اتمی آسیب پذیر باشد، نمی توانست مدت زیادی در رسانه ها پایدار بماند. متحدان نباید در باره اینگونه موضوعات سخن‌پراکنی کنند.

اما این خبر از دید رسانه های دفاعی چین بدور نماند و این موضوع در مصاحبه با Chi Guocang پروفسور آکادمی زیردریایی چین بررسی شد.  وی مقاله خود را تحت عنوان « یک زیردریایی اتمی می تواند نیمی از گروه ناوهای هواپیمابر آمریکا را غرق کند» منتشر کرد.

البته پروفسور چینی اظهارداشت که شرایط در تمرینات نظامی و در جنگ واقعی با هم فرق دارند و گروه ناوهای آمریکایی از چند سطح دفاعی برخوردارند اما آنچه وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد دلیل خوب و منطقی برای بررسی نظریه استفاده از زیردریایی های اتمی در جنگ های مدرن دریایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала