افشای اسناد محرمانه حزب کمونیست چین در باره اردوگاه‌های مسلمانان

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر مسلمانان اویغور چین
مسلمانان اویغور چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنسرسیوم بین المللی تحقیقات روزنامه نگاری اسناد محرمانه جدیدی را در باره اردوگاه های بازآموزی چین آشکار ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، کنسرسیوم بین المللی تحقیقات روزنامه نگاری اسناد محرمانه جدیدی را در باره اردوگاه های بازآموزی چین در سین کیانگ - اویغور آشکار ساخت.

از اطلاعات عنوان شده مشخص است که توجه زیادی در این اردوگاه‌ها به جلوگیری از فرار و حفظ اسرار این اردوگاه ها مبذول می شود. روش های بازآموزی ایدئولوژیکی و کنترل شیوع بیماری ها توضیح داده می شود.

ترکیه خواستار بستن اردوگاه‌های بازپروری مسلمانان اویغور در چین شد - اسپوتنیک ایران
ترکیه خواستار بستن اردوگاه‌های بازپروری مسلمانان اویغور در چین شد

در این اسناد برنامه دیدار با خویشاوندان و برنامه روزانه بطور مفصل توضیح داده شده است. بازداشت‌شدگان باید حداقل یکسال در اردوگاه کار کنند.سیستم جمع امتیاز نیز توضیح داده شده است که بستگی به رفتار مسلمانان دارد. از متن  کنفرانس مطبوعاتی سازمان اطلاعات که به دست خبرنگاران افتاده است مشخص شد که چطور پلیس چین از هوش مصنوعی به منظور کنترل ساکنان سین کیانگ استفاده می کند.نظارت ویدئویی و کنترل بر اسمارت‌فون ها امکان آن را فراهم کرد تا پلیس بیش از 15 هزار اویغور را طی یک هفته بازداشت و راهی چنین اردوگاهی بکند.

کمیسیون سازمان ملل در اوت سال 2018 اعلام کرد که  دست‌کم یک میلیون نفر از اقلیت های قومی در اردوگاه های بسته چین قرار دارند که گویا دوره «بازاموزی» را سپری می کنند. آنها را مجبور می کنند سرودهای انقلابی بخوانند و به زبان ناآشنای چینی حرف بزنند. افرادی که این دوره را سپری کردند گفتند که در اردوگاهها مردم تحت شکنجه قرار می گیرند. در ماه ژوئن 2019، مقامات چین اخبار مربوط به شکنجه مسلمانان اویغور در اردوگاه ها را رد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала