آیا هووای از لیست سیاه آمریکا خارج می‌شود؟

© AP Photo / Manu Fernandezآیا هووای از لیست سیاه آمریکا خارج می‌شود؟
آیا هووای از لیست سیاه آمریکا خارج می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت مایکروسافت اجازه دارد به فروش نرم‌افزارهای خود به شرکت چینی هواوی ادامه دهد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « fortune.com»، وزارت بازرگانی آمریکا با صدور یک مجوز به شرکت مایکروسافت اجازه داد که به فروش نرم‌افزارهای خود به شرکت چینی هواوی ادامه بدهد که از طرف آمریکا تحریم شده است.

دولت آمریکا هنوز شرکت «هواوی» را از لیست سیاه خود خارج نکرده است، اما این غول فناوری چینی امتیاز بزرگی را باز پس گرفت. وزارت بازرگانی آمریکا به مایکروسافت مجوز صادرات نرم افزارهای بازار انبوه (سیستم عامل ویندوز و برنامه‌های آفیس) را به هواوی داده است.

تحریم های جدید آمریکا علیه چین به خاطر کمک به ایران  - اسپوتنیک ایران
تحریم های جدید آمریکا علیه چین به خاطر کمک به ایران

به عنوان مثال شرکت گوگل تاکنون این مجوز را دریافت نکرده است و این تاثیر بسزایی در تجارت هواوی داشته است. چرا که هواوی مجبور است تلفن‌های اندرویدی خود را بدون برنامه‌های گوگل بفروشد و این امر می‌تواند موجب نارضایتی شدید مشتریانی شود که انتظار دارند برنامه‌های مرورگر کروم، رایانامه جی‌میل و سایر برنامه‌های اصلی گوگل را در گوشی خود داشته باشند و قطعا از مشتریان گوشی‌های هوشمند هواوی می‌کاهد.

مقامات آمریکایی در درجه اول نگران پتانسیل هواوی برای کمک به چین در جاسوسی از شبکه‌های تلفن همراه آمریکایی هستند و تلفن‌ها از نظر تئوری می‌توانند در این امر سهیم باشند.گوگل و هواوی باید بتوانند مقامات آمریکایی را متقاعد کنند که تلفن‌های همراه تهدیدی در این زمینه نیستند و پس از آن، این دو شرکت برای ادامه همکاری در آینده شانس خواهند داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала