پروازی با 32 کودک از عراق راهی مسکو شد

© Sputnik / Maxim Blinovپروازی با 32 کودک از عراق راهی مسکو شد
پروازی با 32 کودک از عراق راهی مسکو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروازی از عراق 32 کودک روسی که در پناهگاه ها و یا در زندان ها محبوس مانده بودند را به مسکو برگرداند.

به گزارش اسپوتنیک، به گزارش سرویس دفاعی ایسکانیوز، پروازی با 32 کودک روسی از عراق، که والدینشان به گروه تروریستی دولت اسلامی داعش پیوستند، روز دوشنبه از طریق بغداد به روسیه پرواز کردند و با یک هیئت ویژه وزارت فوریت های اضطراری همراهی شدند.
این سرویس مطبوعاتی با بیان اینكه بچه ها در فرودگاه ژوكوفسکی همراهی خواهند شد گفت: هیئت ویژه وزارت امور اضطراری روسیه امروز از بغداد پرواز كرد. 32 کودک در آنجا حضور دارند. نمایندگان سازمان حامی حقوق کودکان و کارمندان وزارت فوریت های اضطراری با آنها در هواپیما حضور دارند.

روشن شده است که در پرواز کودکانی از یک تا 9 سال سن که همه آنها در زندان ها و پناهگاه های بغداد پیدا شده اند حضور دارند.
بلافاصله پس از ورود، کودکان به مرکز علمی بهداشت کودکان منتقل می شوند و در آنجا به بستگان روسی منتقل می شوند. سرویس مطبوعاتی مرکز RIA Novosti گفت که همه چیز برای دیدار بچه ها آماده است.
در سال 2017، یک کمسیون مددجویی تحت عنوان دادرس بچه ها برای کمک به بازگشت کودکان از منطقه جنگی تشکیل شد. به همراه وزارت امور خارجه، وزارت فوریت های اضطراری، وزارت امور داخلی، وزارت بهداشت و سایر ادارات، الگوریتمی از اقدامات ایجاد شد که به لطف آن از دسامبر سال 2018، حدود 100 کودک از عراق به روسیه بازگردانده شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала