اینترنت در ایران اختلال ندارد

© Photo / IRNAوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آذری جهرمی: اینترنت به دستور شورای امنیت کشور قطع شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که اینترنت اختلال ندارد، بلکه به دستور و تشخیص شورای امنیت کشور با ابلاغ به اپراتورها قطع شده است.

وی در توضیح این موضوع گفت:طی دو روز گذشته پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا با عادی شدن شرایط، مجوز لازم صادر شود و شرکت‌ها مجدد اینترنت را برقرار کنند.

قطع خدمات ضربه بسیاری به خدمات و مردم زده اما حفظ امنیت کشور به تشخیص امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است. من امروز صبح با گروه‌های مختلف که در این موضوع دست اندرکار هستند مانند وزارت کشور صحبت کردم تا سریع‌تر اینترنت وصل شود.

 اینترنت - اسپوتنیک ایران
وصل اینترنت در استان هایی که مشکل امنیتی ندارند

خبر داخلی شدن اینترنت صحت ندارد. اینترنت داخلی معنا ندارد بلکه یک عبارت کاریکاتور شده، بسیار غلط است. ما موضوعی به نام اینترنت ملی نداریم».

افزایش ناگهانی 300 درصدی قیمت بنزین در ایران، سبب اعتراض  مردم در چندین شهر ایران شده است. از نخستین ساعات روز جمعه 15 نوامبر قیمت بنزین در ایران به شدت افزایش یافت و دو نرخی شد. قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌بندی 1500 تومان و هر لیتر بنزین آزاد 3 هزار تومان. قیمت بنزین سوپر نیز به 3500 تومان رسیده است.

همزمان با شروع اعتراضات در چندین شهر ایران، اینترنت سراسر ایران با اختلالات گسترده مواجه شده است. نت‌بلاکز که بر وضعیت اینترنت در جهان نظارت دارد در یک توییت به صورت رسمی اعلام کرد که همزمان با آغاز اعتراض‌ها، افت شدید در ارتباط اینترنتی ایران در اپراتورهای موبایل و تلفن ثابت رخ داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала