کشف روش جدید برای مقابله با آسیب های کبدی ناشی از الکل

© Depositphotos.com / Silianکشف روش جدید برای مقابله با آسیب های کبدی ناشی از الکل
کشف روش جدید برای مقابله با آسیب های کبدی ناشی از الکل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو روش جدیدی برای درمان نارسایی های کبدی ناشی از مصرف الکل را پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Nature، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو با موفقیت آزمایش جدیدی را برای آسیب های کبدی ناشی از الکل انجام داده اند که اغلب منجر به هپاتیت شدید الکلی و مرگ سریع می شود.

تأثیر سیگار و الکل بر مخچه انسان - اسپوتنیک ایران
تأثیر سیگار و الکل بر مخچه انسان

طبق گفته دانشمندان، تقریباً سه چهارم بیماران مبتلا به آسیب کبدی الکلی در طی سه ماه می میرند. دلیل این امر این است که خود اتانول نه تنها برای کبد مضر نیست بلکه به انتشار باکتریهای مقاوم به آنتی بیوتیک Enterococcus faecalis (مدفوع انتروکوکی) نیز کمک می کند. آنها سیتولیزین سم را ترشح می کنند که باعث از بین رفتن غشای سلول های کبدی می شود.

دانشمندان برای مبارزه با Enterococcus faecalis از چهار نوع باکتریوفاژ (ویروس هایی که به طور انتخابی سلولهای باکتریایی را آلوده می کنند) استفاده کردند. معلوم شد که به لطف این روش درمانی، باکتریها تولید سیتولیزین را متوقف کرده که باعث توقف روند تخریب کبد می شود.

در حالیکه این مطالعه بر روی موش ها انجام شده است، اما به زودی روی انسان آزمایش می شود. اگر نتایج آزمایشات موفقیت آمیز باشند، هزاران بیمار نجات می یابند که تاکنون فقط با پیوند کبد می توانست به آنها کمک کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала