جمع آوری امضا برای استیضاح رئیس مجلس ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareجمع آوری امضا برای استیضاح رئیس مجلس ایران
جمع آوری امضا برای استیضاح رئیس مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مردم قم برای طرح استیضاح علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران به جمع آوری امضا می پردازد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خورشید، مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس ایران در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه)، درحال اخذ امضای نمایندگان برای طرح استیضاح علی لاریجانی رئیس مجلس است.

ذوالنور که دست به امضا جمع کردن خوبی دارد سعی داشت دیگر نمایندگان را متقاعد کند که نامه استیضاح لاریجانی را امضا کنند که به گفته برخی از نمایندگان توانسته است چندین نماینده را قانع به امضای این طرح کند.

در همین زمینه،‌ محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار داشت: به دنبال حواشی مربوط به افزایش قیمت بنزین تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح علی لاریجانی را کلید زده‌اند.

وی افزود: طراح این طرح آقای ذوالنور است که روال مربوط به گرفتن امضای نمایندگان را انجام می‌دهد. تاکنون حدود 50 نماینده این طرح را امضاء کرده‌اند.

40 نفر در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در ایران بازداشت شدند - اسپوتنیک ایران
40 نفر در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در ایران بازداشت شدند

اسدالله عباسی نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن بی‌اطلاعی از افزایش قیمت بنزین در روز پنجشنبه، گفت: ما اطلاعی از این نداشتیم که چه زمانی قرار است بنزین گران شود؛ ما نماینده مجلس هستیم، اما نمی‌دانیم؛ جلسه امروز صبح هم به همین خاطر بود، آقای شمخانی مطالبی را مطرح کردند و سخنان رهبری قرائت شد ما نیز از تصمیم سران سه قوا حمایت و در جهت کنترل قیمت‌ها به دولت کمک خواهیم کرد.

پیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خواستار نظارت بر قیمت سایر کالاها پس از افزایش قیمت بنزین شدند.

محمدرضا صباغیان در این باره گفت: انتظار ما این است با توجه به اینکه مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند، قانون افزایش نرخ بنزین با نظارت خوبی اجرا شود و تأثیری در قیمت سایر کالاها نگذارد.

همچنین غلامرضا کاتب خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی انتظار ما از شما این است در جلساتی که به نیابت از مجلس شرکت می کنید، نظرات نمایندگان هم به خوبی لحاظ شود. همچنین لازم است تذکرهای لازم به دولت داده شود تا کنترل قیمت ها را در دستور کار خود قرار دهند تا مردم از نظر معیشتی و اقتصادی کمتر آسیب ببینند.

یکی از نمایندگان مجلس ایران در حاشیه های مربوط به گرانی بنزین استعفا می دهد - اسپوتنیک ایران
یکی از نمایندگان مجلس ایران در حاشیه های مربوط به گرانی بنزین استعفا می دهد

در ادامه جلسه، احد آزادیخواه اظهارداشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی باید در مجلس تصویب شود اما متأسفانه نمایندگان در جریان افزایش قیمت بنزین قرار نگرفتند و ما به این موضوع اعتراض داریم.

سیدجواد حسینی کیا عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز در واکنش به حواشی ایجاد شده پس از افزایش قیمت بنزین، گفت: با توجه به اینکه در اعتراضات برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری آتش زده شده اند، رئیس جمهور باید در این زمینه پاسخگو باشد.

همچنین علی گلمرادی در این باره تاکید کرد: جایگاه مجلس رفیع است و کسانی که به نیابت از مجلس نظراتی را مطرح می کنند، باید نظرات نمایندگان را هم مورد توجه قرار دهند.

رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر هم در اعتراضی، گفت: آقای لاریجانی! چرا شما به عنوان رئیس قوه مقننه در باره تصمیم گیری پیرامون موضوع مهم بنزین با نمایندگان مشورت نکردید؟ نظر نمایندگان در این باره مورد توجه قرار نگرفت و نمایندگان مجلس از طریق رسانه ها از موضوع افزایش قیمت بنزین آگاه شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала