دریاسالار اوکراینی از حضور موشک های کالیبر روسی در دریای سیاه شکایت کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiدریاسالار اوکراینی از حضور موشک های کالیبر روسی در دریای سیاه شکایت دارد
دریاسالار اوکراینی از حضور موشک های کالیبر روسی در دریای سیاه شکایت دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دریاسالار ایگر ورونچنکو، فرمانده نیروی دریایی اوکراین از اینکه روسیه با کشتی های مسلح به موشک های کروز کالیبر، پتانسیل جنگی ناوگان خود در دریای سیاه را به طور جدی تقویت کرده است، شکایت خود را ابراز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دریاسالار ایگر ورونچنکو، فرمانده نیروی دریایی اوکراین از اینکه روسیه با کشتی های مسلح به موشک های کروز کالیبر، پتانسیل جنگی ناوگان خود در دریای سیاه را به طور جدی تقویت کرده است، شکایت خود را ابراز کرد.

وی گفت: "طی پنج سال، از سال 2014، روسیه به طور قابل توجهی پتانسیلهای جنگی ناوگان خود دریای سیاه را افزایش داده و کشتی ها و زیردریایی های جدیدی را در دریای سیاه متمرکز کرده است که موشک هایی مانند موشک های دوربرد کروز کالیبر دارند، اکنون شمار این موشک ها 78 فروند می باشد که تا پایان سال آینده به 168 موشک افزایش می یابد."

ورونچنکو افزود: روسیه یک سیستم دفاعی ضد کشتی چند لایه در منطقه ایجاد کرده است، دفاع هوایی را با استفرار پدافند هوایی S-400 تقویت کرده و همچنین ناوگان هوایی خود را با جنگنده ها و بمب افکن های جدید افزایش داده است.

وی گفت که پاسخ کی یف به این تهدیدات باید بازسازی توانایی دریایی ناوگان اوکراین، افزایش کشتی ها و قایق ها و همچنین همکاری با کیفیت با کشورهای ناتو باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала