سوئیس با وجود تحریمها با ایران تفاهم‌ نامه‌ امضا کرد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر سوئیس با وجود تحریمها با ایران تفاهم‌ نامه‌ امضا کرد
سوئیس با وجود تحریمها با ایران تفاهم‌ نامه‌ امضا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوئیس تفاهم‌نامه‌ای را با ایران امضا کرد که در چهار دهه گذشته بین دو کشور برقرار نشده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران گفت: سوئیس یکی از کشورهایی بود که در سال‌های گذشته با وجود نوسانات سیاسی، همواره به ایران توریست فرستاده است، به اضافه این‌که مردم آن شناخت خوبی از ایران دارند. از طرفی، سوئیس در حدود هشت  میلیون نفر جمعیت داد که بیش از 91 درصد آن‌ها در سال دست‌کم سه سفر انجام می‌دهند که یک سفر آن‌ها به خارج از این کشور اختصاص دارد و دو سفر دیگر معمولا در داخل کشور انجام می‌شود. مردم این کشور از نظر رفاهی سطحی بالا دارند و از جمله توریست‌هایی به شمار می‌آیند که هزینه‌کرد بالایی هنگام سفر دارند.

وی با اشاره به یادداشت تفاهمی که بین دو ایران و سوئیس امضا شد، گفت: یک سال پیش در تهران دیداری با نمانیده گردشگری سوئیس داشتم که ارتباط‌ها ادامه پیدا کرد تا این‌که در حاشیه اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور، سند همکاری بین بخش گردشگری ایران و سوئیس امضا شد. روابط گردشگری دو کشور در سال‌های دور بسیار پر قدرت بود اما دست‌کم در چهار دهه اخیر هیچ یادداشت تفاهمی بین دو کشور وجود نداشت و چارچوب همکاری‌ها در این زمینه مشخص نبوده است.

تیموری اضافه کرد: برای این سند همکاری بازه زمانی تعیین نشده و حتی اشاره شده در ادامه این تفاهم، اسناد مهم‌تر و برنامه‌های عملیاتی‌تری بین دو کشور مبادله شود. این سند چارچوب همکاری‌های دو کشور را مشخص می‌کند تا روابط و تعاملات گردشگری بین ایران و سوئیس منسجم‌تر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала