حمایت ارتش از جانشین رئیس جمهور فراری بولیوی

© AP Photo / Natacha Pisarenkoحمایت ارتش از جانشین رئیس جمهور فراری بولیوی
حمایت ارتش از جانشین رئیس جمهور فراری بولیوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مسلح بولیوی حمایت خود را از خانم ژانین آنیز، سناتور مخالف اعلام کردند که پس از خروج اوو مورالس، رئیس جمهور سابق از کشور، رئیس جمهور موقت بولیوی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در نامه ویلیامز کالیمان، فرمانده کل ارتش بولیوی گفته می شود که در توییتر روزنامه Pagina Siete منتشر شده است.

بتازگی خانم آنیز اعلام کرد اجرای وظایف رئیس جمهور را بطور موقت بر عهده می گیرد و دادگاه قانون اساسی قانونیت این انتقال قدرت را تأئید کرد.

روز یکشنبه، تعدادی از مقامات عالی رتبه بولیوی از جمله اوو مورالس، رئیس جمهور مستعفی  از سمت های خود کناره گیری کرده و این کشور را ترک کردند.

ناآرامی های آغاز شده پس از انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در رابطه با مخالفت عدم قبول نتایج آن از سوی مخالفان مورالس، در شهرهای بزرگ این کشور ادامه دارد.

به دنبال تشدید بحران در بولیوی، سازمان کشورهای آمریکایی (او ای اس-OAS) از دولت لاپاز خواست تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ مهر ماه (۲۰ اکتبر) را لغو کند و انتخابات مجدد برگزار کند.

روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه (۱۰ نوامبر) با ورود ارتش بولیوی به صحنه ، اوو مورالس مجبور به استعفا شد و در کنفرانس تلویزیونی اعلام کرد: استعفای خود را تقدیم می‌کنیم تا برادران و خواهران کارمند دولت هدف حملات و تهدیدات قرار نگیرند.

مورالس روز گذشته پس از دریافت پناهندگی از  مکزیک، بولیوی را ترک کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала