توافق تلفنی ترامپ و مکرون

© AFP 2023 / Ludovic Marinتوافق تلفنی ترامپ و مکرون
توافق تلفنی ترامپ و مکرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد که روسای جمهور ایالات متحده آمریکا و فرانسه در گفتگوی تلفنی به توافقات مهم و خوبی رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه، کاخ سفید گفت که رئیس جمهور آمریکا و فرانسه دونالد ترامپ و امانوئل مکرون در یک گفتگوی تلفنی روز دوشنبه با هماهنگی درباره سوریه توافق کردند و ابراز نگرانی از برنامه هسته ای ایران کردند.

رهبران مجدداً بر تعهد خود برای ادامه هماهنگی ها در مورد سوریه تأکید کردند. در این گزارش، آنها همچنین از اقدامات ایران برای پیشبرد برنامه هسته ای خود ابراز نگرانی کردند. ترامپ همچنین بر اهمیت "فرصت برابر" برای شرکت های آمریکایی در بازار فرانسه تأکید کرد.

آیا ترامپ قبل از انتخابات 2020 با ایران توافق می کند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا ترامپ قبل از انتخابات 2020 با ایران توافق می کند؟

پیش از این، دولت آمریکا به شدت از قصد مقامات فرانسوی برای ایجاد مالیات بر فعالیت شرکتهای فناوری که در درجه اول تأثیرگذاری بر شرکتهای آمریکایی بود، انتقاد شدیدی کرده بود.

کاخ سفید گفت: ترامپ و مکرون همچنین انتظار دارند از جلسات با شرکای خود در لندن در ماه دسامبر در نشست رهبران ناتو استفاده کنند.
در این گزارش ذکر نشده است که آیا درباره ارزیابی های سخت اخیر مکرون از ناتو بحث شده است یا خیر.
رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با مجله The Economist اظهار داشت: ناتو هماهنگی در این اتحاد را کاملاً از دست داده است که می توان آن را" مرگ مغزی" توصیف کرد.
صدراعظم آلمان آنگلا مرکل و دبیرکل ناتو جنس استولتنبرگ، بعدا گفتند که آنها ارزیابی های تند رهبر فرانسه را با یکدیگر به اشتراک نمی گذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала