اعلام تمدید تحریم های یکساله آمریکا علیه ایران

© AFP 2023 / Olivier Douliery اعلام تمدید تحریم های یکساله آمریکا علیه ایران

اعلام تمدید تحریم های یکساله آمریکا علیه ایران
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ تحریم های اعمال شده علیه ایران در سال 1979 را برای یک سال دیگر تمدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ اعلام نمود که تحریم ها علیه ایران را تاریخ 14 نوامبر به مدت یك سال تمدید كند. 

مسکو: تلاش هر چه بیشتری برای بازگشت به چارچوب اولیه برجام صورت گیرد - اسپوتنیک ایران
اعلام دوباره نظر مسکو درباره تحریم های آمریکا علیه ایران

ترامپ در بیانیه خود تأکید کرد که "روابط (ایالات متحده آمریکا) با ایران هنوز عادی نشده است" و "روند اجرای توافق های [دو جانبه] 19 ژانویه 1981 هنوز در جریان است." ما در مورد توافق نامه الجزایر بین ایالات متحده و ایران صحبت می کنیم ، که منجر به آزادی دیپلمات های آمریکایی شد که پس از انقلاب سال 1979 بیش از یک سال در تهران به عنوان گروگان سپری می کردند. در این اسناد ، به ویژه ، اصل عدم دخالت کشورها در امور داخلی یکدیگر تصریح شده است.

در این سند آمده است: "به همین دلیل ، وضعیت اضطراری اعلام شده در 14 نوامبر 1979 بار دیگر پس از 14 نوامبر 2019 همچنان ادامه یابد."

 رئیس جمهور امریکا در ادامه افزود: "من رژیم اضطراری ملی میان دو کشور را برای یک سال تمدید خواهم کرد."

در 14 نوامبر 1979 ، جیمی کارتر رئیس جمهور ایالات متحده در پاسخ به بازداشت گروگان های آمریکایی در تهران فرمان شماره 12170 را امضا کرد. به وزارت خزانه داری آمریكا دستور داده شد كه تمام دارایی های رسمی ایرانی در ایالات متحده ، از جمله حساب در بانك های آمریكایی و شعب خارج از كشور آنها را مسدود كند. در حقیقت ، این به معنای معرفی اولین اقدامات تحریمی اقتصادی علیه ایران بود.

در 7 آوریل 1980 ، کارتر روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرد و صادرات ایالات متحده به ایران برای کلیه کالاها از جمله غذا و دارو را ممنوع اعلام کرد. پس از آن ، تمام روسای جمهور آمریكا فقط تحریم ها علیه ایران را تشدید كردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала