اعتراف دریاسالار آمریکا: ایالات متحده به تجهیزات روسیه وابسته است

© AP Photo / Hau Dinhاعتراف دریاسالار آمریکا: ایالات متحده به تجهیزات روسیه وابسته است
اعتراف دریاسالار آمریکا: ایالات متحده به تجهیزات روسیه وابسته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته ریچارد اسپنسر وزیر نیروی دریایی آمریکا: ساخت کشتی های جنگی در ایالات متحده بدون تهیه قطعات از روسیه و چین غیرممکن است.

به گزارش اسپوتنیک، ریچارد اسپنسر وزیر نیروی دریایی آمریکا، معتقد است که واشنگتن باید از بکارگیری قطعات خارجی پرهیز کند و فقط به قطعات تولیدی خود متکی باشد، اما رسیدن به این کار آسان نیست. چگونه اتفاق افتاد كه آمریكایی ها وابسته به رقبای ژئواستراتژیک خود شدند.

به گفته اسپنسر، اوضاع به زودی می تواند بحرانی شود و علت آن زنجیره تأمین شکننده است.
به گفته وی به فایننشال تایمز، طبق تحقیقاتی که توسط نیروی دریایی ایالات متحده انجام شده است، معلوم شد كه در ساخت کشتی های جنگی، بسیاری از پیمانكاران به تامین كنندگان یكی از مؤلفه های خاص فن آوری بالا و دقت بالا اعتماد می كنند. احتمال خرید این قطعات از رقبا در درجه اول شرکت های روسی و چینی را افزایش می دهد.
اسپنسر تأکید کرد که این رویکرد کاملاً در چارچوب رقابت جهانی قدرتهای بزرگ، منافع ملی را برآورده نمی کند و بنابراین پیمانکاران باید درک کنند که چه کاری انجام می دهند.

چین بویژه نگران تلاش برای تسخیر سرمایه به کمک پروژه یک مسیر - یک کمربند است. این وزیر نمونه ای از کشتی سازی ایتالیایی Fincantieri، که در مسابقه ساخت ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده شرکت کرده و ابتکار عمل استراتژیک چین را ذکر کرد.

اسپنسر همچنین چین را به توزیع وام به بدهی های کشورهای در حال توسعه برای به دست آوردن اهرم فشار بر آنها متهم کرد.

چینی ها تعداد زیادی بندرگاه را در کشورهای جهان سوم خریداری کردند و اگر پکن ناگهان تصمیم بگیرد که آنها را برای کشتی های آمریکایی مسدود کند، تأمین نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام کاملاً فلج خواهد شد.

رهبر پنتاگون اطمینان دارد كه وظیفه اصلی صنعت نظامی آمریكا این است كه كاملاً خودمختار و مستقل از تأمین قطعات روسیه و چین باشد. یعنی بازگرداندن زنجیره های فناوری و ایجاد تولید در ایالات متحده امری ضروری است.

جوزف دانفورد رئیس یونایتد گفت: اگر مسیری را که دنبال می کنیم تغییر ندهیم، مسیر سرمایه گذاری پایدار و قابل پیش بینی برای مناطقی که در آن با دیگر رقبا هستیم، مورد چالش قرار می گیرد؛ در فضا، فضای مجازی، حوزه دریایی، به روسیه و چین خواهیم باخت.

به گفته وی، پنتاگون 14 حوزه فن آوری را که روسیه و چین در آن سرمایه گذاری می کنند، شناسایی کرده، پیش بینی تا سال 2025 را انجام شده و مشخص شد که ایالات متحده و متحدان آن باید در کجا سرمایه گذاری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала