در ایران سیگار کشیدن پشت فرمان بیست هزار تومان جریمه دارد + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پلیس راه ایران
پلیس راه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس راهنمایی و رانندگی، راننده‌ای که ته سیگارش رو انداخت روی زمین مجبور ‌کرد سیگارش را بردارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های داخلی ایران، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بعد از قانون ممنوعیت صحبت با موبایل و زدن اس ام اس پشت فرمان می خواهد قانون جالبی را به اجرا گذاشت که مطمئنا دوستداران محیط زیست از اجرای آن خوشحال خواهند شد.

 رييس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ آغاز طرح ويژه برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو خبرداد.

​ سردار حسين رحيمی با اشاره به ماده 180 قانون آيين‌نامه راهنمايی و رانندگی گفت:« براين اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانيات استعمال كنند يا خوراكی يا آ‌شاميدنی ميل كنند و استفاده از هرگونه وسايل و تجهيزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهنی و رفتاری راننده شود ممنوع است.که متاسفانه موضوع خوردن و آشاميدن، سيگار كشيدن و پرتاب كردن زباله و اشياء در حين رانندگی برای برخی رانندگان به عادت تبديل شده است.

و البته برای ترک این عادت براساس قانون جديد پرتاب كردن يا ريختن ضايعات، زباله، اشياء، آب دهان و بينی و امثال آن از وسايط نقليه به معابر 300 هزار ريال، خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات و امثال آن در حين رانندگی 200 هزار ريال، استفاده از تلفن همراه و ساير وسايل ارتباطی مشابه در حين رانندگی در سرعت كمتر از 60 كيلومتر بر ساعت 300 هزار ريال و بالاي 60 كيلومتر در ساعت 500 هزار ريال به همراه داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала