ارسال سلاح به اوکراین برای جنگ با روسیه

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoارسال سلاح به اوکراین برای جنگ با روسیه
ارسال سلاح به اوکراین برای جنگ با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اسلحه هایی را برای نبرد با روس ها در اختیار اوکراین قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو در کنفرانس بیان کرد که، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، می خواسته مطمئن شود كه ولادیمیر پوتین رهبر روسیه، نمی تواند رنج به مردم اوکراین را تحمیل كند، بنابراین ما سیستم تسلیحات دفاعی را برای مردم اوکراین فراهم كردیم.

دولت قبلی تصمیم به این نگرفت. آنها تصمیم گرفتند پتو تهیه کنند. ما به آنها اسلحه واقعی دادیم تا آنها بتوانند با روسها بجنگند. من به آنچه دولت با سیاست خود در قبال اوکراین انجام داده، افتخار می کنم.

از وی همچنین خواسته شد كه پس از گفتگوی تلفنی بین رئیس جمهور آمریكا و همتای اوکراینی خود ولادیمیر زلنسكی، در مورد وضعیت استیضاح ترامپ اظهار نظر كند. پمپئو خاطرنشان كرد كه كاخ سفید می خواست میزان فساد موجود در اوکراین را كاهش دهد و زلنسكی فرصتی برای مشاركت در این امر داشت. بعد از کودتا در سال 2014، اوکراین همکاری نظامی با ایالات متحده را تقویت کرد. آمریکایی ها بلافاصله پس از شروع عملیات نظامی در دونباس، کمک های نظامی به کی یف را آغاز کردند.
در سال 2017، ایالات متحده محمولات تسلیحاتی به اوکراین، از جمله "جاولین" سامانه موشکی سبک ضد تانک را تأیید کرد.
باراک اوباما دولت رهبر پیشین آمریکا، با وجود درخواست های طرف اوکراینی، از انجام این کار خودداری کرد. به نوبه خود، روسیه بر این باور است که این می تواند به تشدید درگیری ها در دونباس منجر شود.

در ژوئن سال جاری، سنای آمریکا تخصیص 300 میلیون دلار برای کمک های نظامی به اوکراین از جمله خرید سلاح کشنده را تصویب کرد. در ماه آگوست، ویلیام تیلور رئیس وقت ایالات متحده در اوکراین، در مورد درخواست کی یف برای فروش بیشتر جاولین گفتگو کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала