ایران تنها راه نجات برجام را اعلام کرد

© Sputnik / Shiva Abshenasایران تنها راه نجات برجام را اعلام کرد
ایران تنها راه نجات برجام را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران از اتحادیه اروپا خواست تا برای نجات برجام گام بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه ایران در یک نشست خبری گفت: تهران اجرای تعهدات اتحادیه اروپا در برجام را تنها راه نجات آن می داند.

وی گفت: "نگرانی تعدادی از سیاستمداران اروپایی در مورد [کاهش توافق هسته ای ایران] قابل قبول نیست، زیرا اروپا باید به وعده های خود عمل کند."  به گفته موسوی، "اجرای تعهدات [اروپایی ها] در برجام تنها راه نجات این توافق هسته ای است."

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: "ایران قصد دارد تعهدات خود در توافق هسته ای را کاهش دهد تا زمانی که سایر طرفین برجام بخش مربوط به تعهدات خود را انجام دهند."

وی در مورد سازوکار اینستکس نیز گفت: این مکانیسم تقریبا آماده شده است ولی هنوز آن طور که مدنظر ما بوده است عملیاتی نشده است. موسوی ادامه داد : اخیرا مسئولان دو شرکت متناظر ایرانی و اروپایی اینستکس بار دیگر با هم رایزنی کردند. وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، فعلا تصمیمی برای خروج از NPT ندارد.

موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعاهای مقامات اسرائیلی در ارتباط با کشف ذرات هسته‌ای در تورقوزآباد و انتشار برخی از اخبار مبنی بر این‌که آژانس انرژی اتمی به شواهدی در این ارتباط دست پیدا کرده است، اظهار کرد: پرونده موسوم به PMD بسته شده است و اسرائیلی ها در حال تلاش هستند که این پرونده را بار دیگر باز کنند و ما این موضوع را نمی‌پذیریم و محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: باز کردن پرونده‌ای که بسته شده است با قوانین و مقررات بین‌المللی سازگاری ندارد و این یک تله‌ای است که از سوی اسرائیلی ها طراحی شده است و ما امیدواریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران این ادعاها را رد می‌کند و آن را یک تله می‌داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала