ریابکوف: ایران تمایلی برای افزایش تنش ها در خصوص برجام ندارد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyریابکوف: ایران تمایلی برای افزایش تنش ها در خصوص برجام ندارد
ریابکوف: ایران تمایلی برای افزایش تنش ها در خصوص برجام ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایران قصد ندارد در راستای افزایش تنش های پیرامون برجام قدم بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با عباس عراقچی، همتای ایرانی خود، گفت: تهران تمایلی به اقدامی برای افزایش تنش ها در خصوص توافق هسته ای ایران را ندارد.

ریابکوف افزود: ما در خصوص وضعیت کنونی که نگرانی فزاینده ای ایجاد می کند، گفتگو کردیم. این وضعیت جنبه های مختلفی دارد. یکی از آن ها، تلاش های مداوم نیروهای خاص، منطقه ای و غیر منطقه ای برای تشدید بیشتر اوضاع در خلیج فارس است. جنبه دیگر موضوع، دشواری های پیرامون اجرای برجام است. باید به دیپلماسی فرصت بدهیم، ایده هایی وجود دارد که کم هم نیستند، با اراده سیاسی می توان آن ها را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: ما و همکاران ایرانی معتقدیم که در این خصوص باید همکاری نزدیک و هماهنگ داشته باشیم. آنها تمایل به انجام اقداماتی که موجب افزایش تنش ها شود را ندارند.

ریابکوف گفت: من بار دیگر تاکید می کنم، تمامی اقداماتی که ایران تا کنون در جهت کاهش تعهدات برجامی برداشته است، قابل برگشت است.

عباس عراقچی به منظور شرکت و سخنرانی در کنفرانس عدم اشاعه، خلع سلاح و انرژی هسته ای که در بخشی از آن موضوع آینده برجام مورد بررسی قرار می‌گیرد، به مسکو سفر کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала