نتايج اولين رايزنى ها درباره انتقال محل سازمان ملل متحد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر مجمع عمومی سازمان ملل متحد
مجمع عمومی سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با خلع سلاح و مسایل امنیتی بین المللی سروکار داشت، از پیشنهاد فدراسیون روسیه در مورد انتقال احتمالی کار خود از ایالات متحده به دلیل صدور ویزا به دیپلمات ها پشتیبانی نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، 18 کشور به این تصمیم رأی دادند: 69 کشور مخالف این ایده بودند، 72 رای ممتنع، پیشنهاد فدراسیون روسیه مورد حمایت نمایندگان ایران، سوریه، قزاقستان، بلاروس و چین قرار گرفت. پیش نویس این تصمیم "بهبود کارآیی کمیته اول" خوانده شد.


روسیه: آمریکا جنگ ویزا راه انداخته است 
 - اسپوتنیک ایران
روسیه: آمریکا "جنگ ویزا" راه انداخته است

در این سند آمده است كه مجمع عمومی از دبیر كل سازمان ملل می خواهد گزارشی راجع به اجرای دولت آمریكا از تعهدات خود طبق توافق بین سازمان ملل و ایالات متحده در مورد محل قرارگاههای سازمان ملل که در سال 1947 منعقد شد، تا 1 فوریه سال 2020 ارائه كند. به ویژه، این امر به الزام ایالات متحده برای ارائه دسترسی بدون محدودیت به مقر سازمان ملل به تمامی نمایندگان كشورهای سازمان ملل بدون استثناء را فراهم می کند.
براساس این سند، مجمع عمومی تصمیم می گیرد كه اگر موضوع صدور ویزا به دیپلمات ها در مدت زمان معقول و محدود حل نشود و همچنین اگر دبیر كل در حل این مشكل فعالانه مشاركت نداشته باشد، مجمع تصمیم می گیرد كه جلسه كمیته اول را در سال 2020 در ژنو یا وین برگزار کند.
ایالات متحده به مخالفان اصلی پروژه روسی تبدیل شد. پیش از رای گیری، نماینده ایالات متحده از همه کشورها خواست که در برابر این تصمیم رأی مخالف دهند.
به نوبه خود، نماینده ایران که هم در موضوع ویزا و هم در موضوع آزادی حرکت دیپلمات ها در نیویورک با محدودیت های شدیدی از طرف ایالات متحده روبرو است، از پروژه روسیه حمایت کرد. به گفته وی، ابتکار عمل روسیه می تواند "به مشارکت واقعاً فراگیر هیئت ها در کار کمیته" کمک کند.
نماینده ایران افزود: "برای حل مشکل، ما به اقدامات مشخص نیاز داریم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала