توافق فرانسه و چین درباره حل بحران ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر توافق فرانسه و چین بر حل بحران ایران
توافق فرانسه و چین بر حل بحران ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امانوئل مکرون از حمایت چین در از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران حمایت می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک روز چهارشنبه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در طی بیانیه مشترک مطبوعاتی در پکن با رئیس جمهور چین اعلام نمود که فرانسه و چین برای حل بحران پیرامون توافق هسته ای ایران از نزدیک با یکدیگر همکاری می کنند ، پاریس از حمایت های ارائه شده در این زمینه تشکر می کند. 


اعتراض آمریکا به ایران: تصمیم ایران در فردو یک گام بزرگ اشتباه است 
 - اسپوتنیک ایران
اعتراض آمریکا: تصمیم ایران در فردو یک گام بزرگ اشتباه است

مکرون در ادامه افزود: "با توجه به اقدامات جدید برخلاف توافقنامه وین سال 2015 که فرانسه و چین و همچنین اروپایی ها و روسیه ضامن اجرای آن هستند ، ما توافق كردیم تا تلاش های مشترك خود را برای بازگرداندن ایران به تحقق تعهدات هسته ای خود تحت برنامه برجام را انجام دهیم".

رئیس جمهور فرانسه در ادامه افزود: "من از چین تشکر می کنم که از اقدامات فرانسه در جهت خنثی سازی و از سرگیری مذاکرات گسترده درباره برنامه هسته ای ایران پس از سال 2015 تلاش می کند و درمورد موضوعات منطقه ای حمایت خود را اعلام کرده است. ما همکاری های فنی و دیپلماتیک را در این زمینه ادامه خواهیم داد تا نه تنها وضعیت را تثبیت کنیم بلکه دستیابی به ثبات در منطقه میسر شود".

رئیس جمهور ایران حسن روحانی روز سه شنبه اعلام کرد که تهران چهارمین مرحله از کاهش تعهدات برنامه هسته ای خود را از 6 نوامبر با راه اندازی سانتریفیوژها در در فردو را آغاز خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала