بازداشت رهبر مهاجمان به کنسولگری ایران در کربلا

© AP Photo / Hadi Mizbanبازداشت رهبر مهاجمان به کنسولگری ایران در کربلا
بازداشت رهبر مهاجمان به کنسولگری ایران در کربلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک رسانه عراقی از بازداشت رهبر مهاجمان به کنسولگری ایران در شهر کربلا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری المسله، نیرو‌های عراقی توانستند روز سه شنبه محمود الصرخی، رهبر مهاجمان به کنسولگری ایران در کربلا را هنگام تلاش برای فرار از دفترش با یک پوشش ناشناس در منطقه سیف سعد دستگیر کنند.

حمله به کنسولگری ایران در کربلا 3 کشته بر جای گذاشت - اسپوتنیک ایران
حمله به کنسولگری ایران در کربلا چندین کشته بر جای گذاشت

بر اساس این گزارش، برخی خبر‌ها حاکی است که الصرخی در اداره بهداشت در سیف سعید بازداشت شده است و نیرو‌های امنیتی هم بیش از ۳۰ نفر از اعضای گروه وی را بازداشت کرده‌اند.

پیش از این در پی نا آرامی ها در عراق، چهارم نوامبر گروهی با تجمع در محل کنسولگری ایران در شهر کربلا سعی داشتند وارد کنسولگری ایران شوند که حضور نیروهای امنیتی مانع از این اقدام شد. در پی این درگیری ها دست کم 20 نفر از جمله 17 نیروی امنیتی مجروح شدند.

در اول اکتبر ، اعتراضات ضد دولتی علیه وخیم شدن اوضاع زندگی، افزایش بیکاری و فساد ادارات دولتی در مناطق مختلف و شهرهای زیادی از عراق آغاز گردید. مردم در بغداد و همچنین استان های جنوبی و شمالی خواستار استعفای دولت شدند. با این حال ، تظاهرات مسالمت آمیز و درگیری های شدید با پلیس و پرسنل ارتش افزایش یافت. پس از چند روز وقفه ، هفته گذشته تظاهرات ها هم در پایتخت و هم در چند استان در بخش مرکزی و جنوبی کشور از سر گرفته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала