ترکیه بازداشت خواهر البغدادی را تأیید کرد

© Photo / Twitterترکیه بازداشت خواهر البغدادی را تأیید کرد
ترکیه بازداشت خواهر البغدادی را تأیید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فخرالدین آلتون رئیس روابط روابط دولت ریاست جمهوری ترکیه، گفت: دستگیری رسمیه عواد خواهر ابو بکر البغدادی، نمونه ای از عملیات موفقیت آمیز ضد تروریستی است که توسط آنکارا انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، آسوشیتدپرس آمریكا و رویترز بریتانیا با استناد به یک مقام ارشد ترکیه، گزارش دادند كه مقامات ترکیه خواهر بزرگتر البغدادی و خانواده وی را بازداشت كردند. براساس اطلاعات خبرگزاری ها، رسمیه عواد 65 ساله عصر روز دوشنبه در شهر آزاز در استان حلب در شمال سوریه بازداشت شد. آسوشیتدپرس اعلام کرد که عواد مظنون به ارتباط با یک گروه افراطی است.

اسد: شواهدی بر اثبات کشته شدن بغدادی وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اسد: شواهدی بر اثبات کشته شدن بغدادی وجود ندارد

آلتون در توئیتر خود نوشت: "جنگ ترکیه با تروریسم فارغ از ایدئولوژی یا منشأ آن کم نشده است. دستگیری خواهر البغدادی نمونه دیگری از موفقیت عملیات ضد تروریستی ما است."

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، در تاریخ 27 اکتبر از کشته شدن البغدادی خبر داد. به گفته ترامپ، در طول عملیات ارتش آمریكا، یک تروریست كمربند انتحاری را منفجر كرد، با این وجود، البغدادی سریع و دقیق شناسایی شد.

بعداً، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه ایگور کونشنکوف، اظهار داشت که روسیه اطلاعات موثقی در دست ندارد، که ارتش آمریکا عملیاتی را برای "کشتن" البغدادی انجام داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала