چه ارتباطی بین خبرچین پرونده اوکراین و استیضاح ترامپ است؟

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: چرا هویت خبرچینی را فاش نمی کنید که به آغاز روند استیضاح من در کنگره دامن زده است؟

به گزارش اسپوتنیک با استناد به توییتر، دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر خواستار افشای هویت خبرچین پرونده اوکراین و پایان دادن به روند استیضاح خود شد.

رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود:رسانه هایی که با دموکرات ها همکاری می کنند می دانند او کیست، اما آنها نمی خواهند هویت وی را فاش کنند. هویت خبرچین را افشا کنید و به روند «استیضاح» پایان بدهید. بسیاری از افراد مکالمه تلفنی وی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را شنیده‌اند و هیچ کس  ابراز شکایت در این خصوص نکرده بود. فکر می کنم این خبرچین باید «اوبامایی» باشد. هرچه باشد هویت او باید آشکار شود».

بدنبال آشکارشدن جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و پسرش هانتر بایدن، او مورد انتقاد بسیاری از نمایندگان دموکرات قرار گرفت. ترامپ طی یک تماس تلفنی در 25 ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسد از همکاری با این پرونده خودداری خواهد ورزید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала