ممنوعیت حضور زنان نقابدار در جشنواره ریاض

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ممنوعیت برقع در جشنواره ریاض
ممنوعیت برقع در جشنواره ریاض - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جشنواره گردشگری ریاض، برخی مسئولان عربستانی رویکرد جدیدی را پیش گرفتند که باعث تعجب همگان شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس خبر الجزیره، سما الحارثی، مدیرکل یکی از شرکت‌های حاضر در جشنواره گردشگری ریاض، با مشاهده نحوه برخورد مدیریت جشنواره ریاض با زنان برقع پوش، همکاری این شرکت با شرکت ورزشی "سلا"ی عربستان قطع کرد.

سما الحارثی خاطر نشان کرد: مدیریت جشنواره ریاض در مقابل دیدگان جهان به عربستان توهین کرده و نظارتی بر مدیریت آن وجود ندارد.

وی بیان داشت: شرکت بانی جشنواره گردشگری ریاض از من خواست به زنان روبنده‌دار اجازه ورود ندهم و دختران برگزارکننده مراسم نیز باید لباس رسمی امروزی پوشیده و اجازه پوشیدن چادر عربی و عبا را ندارند. برای موضعگیری‌های آنها، زنان روبنده‌دار و آنهایی که چادر می‌پوشند، متاسفم، تلاش‌های ما برای گرفتن حق آنها و آغاز تحقیقی در این زمینه ادامه دارند.

 

ترکی آل الشیخ، رئیس شورای مدیریت سازمان کل تفریح و سرگرمی عربستان در حساب کاربری خود در توییتر ویدئویی را منتشر کرده و به دستاوردهای این فعالیت گردشگری اشاره نموده  و با ابراز تعجب از معترضان به این فعالیت گردشگری خاطر نشان کرد: این فعالیت‌ها پنج میلیون مسافر و ۱۰۰ هزار گردشگر در طول دو هفته داشته‌اند و این را باید جشن گرفت.

جشنواره گردشگری ریاض از ۱۷ اکتبر گذشته با هدف تبدیل عربستان به قطب جهانی گردشگری در محیطی به مساحت ۱۴ میلیون متر مربع شروع شده و به مدت ۷۰ روز ادامه دارد. این جشنواره شامل فعالیت‌های ورزشی، موسیقی، تئاتر، جشن‌های هالووین، کُشتی و کشتی زنان برای اولین بار در عربستان است.

نحوه برخورد مسؤولان ریاض با زنان روبنده‌دار باعث خشم مردم عربستان شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала