ارسال نخستین نامه رئیس جمهور ایران برای پادشاه عربستان

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی رئیس جمهور ایران
روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ربیعی: موضوع نامه، صلح و ثبات منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی دولت ایران اعلام نمود که رییس‌جمهور نامه‌‌ای برای پادشاه عربستان ارسال کرده است که اساس نامه‌ها موضوع صلح و ثبات منطقه بوده است.

علی ربیعی در مورد نامه روحانی به پادشاه عربستان گفت:« بله، رییس جمهور محترم نامه‌هایی ارسال کرده‌اند. اساس نامه‌ها صلح و ثبات منطقه بوده است. ما معتقدیم دو جانبه‌های متعددی می تواند در منطقه شکل گیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری همسایگان شود.

خود برتربینی مستکبرانه امروز هم مشکل آمریکا است و شکل دیگری از کاپیتولاسیون را شاهد هستیم، زیر پا گذاشتن حقوق ملت‌ها و خروج از برجام هم ناشی از همین احساس است.

در مورد نامه روحانی به پادشاه عربستان باید بگویم رییس جمهور محترم نامه‌هایی ارسال کردند که اساس آن‌ها را صلح و ثبات منطقه تشکیل می دهد».

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
روحانی: هنوز برای مذاکره با ایران پیام می‌ فرستند

در همین راستا، روزنامه «الجریده» کویت نوشت: ایران در اقدامی بی‌سابقه، نخستین نامه مکتوب خود به عربستان سعودی و بحرین را از طریق کویت ارسال کرد که در آن، طرح ابتکاری خود ر ابرای تأمین امنیت ناوبری در تنگه هرمز و طرحش برای برقراری صلح با تمامی همسایگانش در منطقه را پیشنهاد داده است.

این روزنامه به‌نقل از منبعی در وزارت امور خارجه ایران، نوشت: ایران دو نامه‌ را به دستیار وزیر خارجه کویت تحویل داده که توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران امضا شده که در خطاب به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «حمد بن عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین است.

حسن روحانی طی نامه‌ای به سران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و همچنین عراق درخواست همکاری آنها در طرح صلح پیشنهادی ایران برای تأمین صلح و ثبات در منطقه را مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران خاطر نشان ساخت که پس از ارائه «پویش صلح هرمز» توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایشان متن کامل آن را برای سران کشورهای یاد شده ارسال کرد و در آن خواستار تشریک مساعی همه آنها در پردازش و اجرای آن شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала