واکنش‌ها به ترک جلسه علنی مجلس توسط ظریف

© Sputnik / SHAواکنش‌ها به ترک جلسه علنی مجلس توسط ظریف
واکنش‌ها به ترک جلسه علنی مجلس توسط ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترک جلسه علنی مجلس توسط وزیر امور خارجه ایران با انتقاد نمایندگان همراه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که به منظور پاسخ به سوال محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر درخصوص علت اظهارات وی درباره پولشویی در ایران در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس حضور یافته بود، پس از ایراد سخنان خود و قبل از پایان بررسی سوال از وی، جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

ظریف: دامن نظام ایران از پولشویی مبرا است - اسپوتنیک ایران
ظریف: دامن نظام ایران از پولشویی مبرا است

وزیر امور خارجه ایران در خاتمه سخنانش گفته بود به علت اینکه مقامات عالی‌رتبه کشور در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشته و منتظر بنده هستند در ادامه این جلسه نخواهم بود.  

اما ترک جلسه علنی مجلس توسط ظریف با انتقاد نمایندگان همراه شد. نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اظهار داشت: این اقدام وزیر امور خارجه توهین به مجلس و خلاف آیین‌نامه است. اینکه آقای ظریف یکطرفه حرف بزند و همه را متهم کند که نمی‌شود.

مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس ایران نیز در این خصوص گفت: کاری که ظریف انجام داد اشتباه بود. اگر آقای ظریف 8 دقیقه دیگر در مجلس می‌ماند اشکالی پیش نمی‌آمد لذا اقدام وی قابل قبول نیست.

مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون امید مجلس نیز گفت: قبول دارم ظریف نباید جلسه علنی را ترک می‌کرد. جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: اقدام ظریف و ترک حضور او باید رسیدگی شود.

محمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق اظهار داشت: متاسفانه امروز در زمان طرح سوال از وزیر امور خارجه، وضعیتی در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که منجر به تضعیف جایگاه نمایندگان و مجلس شد. وزیر امور خارجه که منتخب و مورد تایید نمایندگان است، حرف های خود را در این جلسه مطرح کرد اما هیچ توجهی به صحبت های نماینده سوال کننده نکرد و به راحتی مجلس شورای اسلامی را ترک کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала