خودویژگی خروپف زنان

© Fotolia / ComZeal خواب
 خواب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آپنه خواب خطر ابتلا به سرطان در زنان را افزایش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، محققان اروپایی بر اساس اطلاعات واقعی به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلا به سرطان در زنانی که دچار آپنه خواب می‌شوند افزایش می یابد. یکی از علایم آن خروپف دائمی و قوی است. این خروپف باعث هیپوکسی می‌شود که برای بدن انسان خطرناک است.

محققان بر اساس پایگاه داده‌های اروپایی مبتلایان به آپنه در خواب به این نتیجه رسیدند که 388 نفر در بین 2 هزار بیمار بالای 18 سال مبتلا به سرطان هستند که 2,8درصد آنها زنان می باشند.

سروصدای خروپف در زنان به همان اندازه مردان است اما به آن اعتراف نمی کنند. اما علاوه بر ناهنجار بودن این صدا، خروپوف می تواند تاثیرات منفی بر عملکرد قلب نیز داشته باشد.

بالشی که صدای خروپف را کاهش می‌دهد - اسپوتنیک ایران
بالشی که صدای خروپف را کاهش می‌دهد

خروپف عارضه ایست که همه آدم های دنیا از آن هراس دارند و هیچ کس دوست ندارد کنار آدمی شب را سپری کند که خروپوف می کند. خروپف ممکن است بیانگر مشکلی در بدن باشد و بدن با این رفتار در خواب، زنگ در خطر بودن سلامتی فرد را بصدا درمی آورد، به طور مثال در جوانان، خروپف نشانه فشار خون بالاست.

لرزش مجرای تنفسی موجب تولید صدا می شود. حال اگر به دلیل نحوه خوابیدن مسیر هوا بسته شود، تنفس دچار مشکل شده و خروپوف آغاز می گردد.مطابق با مطالعه جدید که اخیراً در جلسه سالیانه در انجمن رادیولوژی شیکاگو برگزار شد، در خانم ها، خروپف و وقفه تنفسی ممکن است زودتر از آقایان منجر به نقص عملکرد قلب بشود.

هنوز مشخص نیست که آیا آپنه خواب مستقیماً منجر به بیماری قلبی میشود یا نه، اما برخی از متخصصان بر این باورند که افرادی که آپنه خواب دارند در خطر پیشرفت هایپرتانسیون یا فشار خون بالا هستند. بسیاری از افرادی که آپنه خواب دارند بیماری مشترک نیز دارند. این یکی از دلایلی است که چرا اثبات ارتباط مستقیم آپنه خواب و بیماری های قلبی سخت تر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала