پیشنهاد دبیرکل حزب الله به دولت جدید لبنان

© AP Photo / Mohammed Zaatariپیشنهاد دبیرکل حزب الله به دولت جدید لبنان
پیشنهاد دبیرکل حزب الله به دولت جدید لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل جنبش حزب الله لبنان درخواست اصلی مردم از دولت جدید این کشور را ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک، حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان اظهار داشت: دولت جدید لبنان ابتدا باید اعتماد عمومی را برای کار مؤثر احیا کند.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان، استعفای خود را در 29 اکتبر در میان تظاهرات گسترده ضد دولتی در سراسر این کشور که به مدت 13 روز به طول انجامید و منجر به بسته شدن بانک‌ها ، مؤسسات دولتی و مؤسسات آموزشی شد، اعلام کرد.

بسته بودن تقریباً همه پمپ بنزین ها در لبنان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
متوقف شدن کمک نظامی آمریکا به لبنان

به گفته نصرالله ، وزیران جدید در وهله اول "باید به خواسته‌های افرادی که به خیابان‌ها رفتند گوش دهند". نصرالله گفت: "من به دولت جدید پیشنهاد كردم با انتزاع از سیاستمداران، تمام ویدئوهای موجود را جمع آوری كرده و به آنچه مردم گفتند گوش دهند. اولین هدف واقعی دولت جدید باید بازگرداندن اعتماد مردم به دولت باشد."

رهبر شیعیان لبنان افزود: دولت جدید وقت نخواهد داشت تا آهسته و آرام مطالعه، تصویب قوانین و اصلاحات را انجام دهد. وی افزود: "زمان مالی و اقتصادی کشور محدود است. صبر مردم رو به پایان است. بنابراین اگر دولت جدید همه کارها را با عجله انجام ندهد، نمی تواند کشور را نجات دهد."

نصرالله خاطرنشان کرد: حزب الله به خاطر نفع این جنبش مخالف استعفای نخست وزیر و دولت نبود. دولت پیشین مانند دولتهای قبلی، دولت حزب الله نبود. حزب الله و دولت آخر مواضع حل شده‌ای نداشتند و قوانین بسیاری وجود داشت که ما از آنها پشتیبانی نمی کردیم، اما اجبار در قبول کردن آنها بود."

دبیرکل حزب الله لبنان درباره وضعیت حزب شیعه تأکید کرد که جنبش شیعه امروز از نظر سیاسی و نظامی "بسیار قوی" است و از محبوبیت زیادی در جامعه برخوردار است. به طور خاص، حتی اگر وضعیت کشور به حدی بحرانی شود که دولت نتواند حقوق کارمندان دولت و ارتش را پرداخت کند، این جنبش می تواند به هواداران خود حقوق بپردازد.

اعتراضات در لبنان از 17 اکتبر پس از اعلام برنامه هایی برای معرفی مالیات های جدید از جمله هزینه تماس با پیام رسان واتساپ آغاز شد. پس از شروع اعتراضات، دولت تصمیم برای پرداخت هزینه تماس با واتس اپ را برداشت، اما این امتیاز اعتراضات را متوقف نکرد. سعد حریری، نخست وزیر لبنان سرانجام در یک برنامه تلویزیونی از استعفای دولت خود خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала