ابراهیم آبادی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران درگذشت + عکس

© Fotolia / Fabioderbyسینما
سینما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
او تحصیلات عالیه تئاتر را در چکسلواکی به پایان برد، شاگرد پروفسور داویدسون بوده و با خیلی از هنرمندان تئاتر اروپا کار کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، ابراهیم آبادی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

ابراهیم آبادی سریال‌های زیادی برای تلویزیون بازی کرده،‌کارهای خوبی در سینما از او به نمایش درآمده و بارها روی صحنه تئاتر هنرنمایی کرد اما همواره خودش و خانواده‌اش به این نکته انتقاد داشتند چرا آن‌طور که باید و شاید خبری از او نمی‌گیرند. بارها به این نکته گلایه می‌کرد که چرا مسئولان پیشکسوتان فرهنگ و هنرشان را فراموش می‌کنند و حالا او رفت. بعد از دوره‌ای تحمل بیماری و کما و بیهوشی با صحنه هنرمندی در تئاتر، سینما و تلویزیون برای همیشه خداحافظی کرد. وی بر اثر بیماری ریوی و مشکلات تنفسی درگذشت.

​آخرین سریالی که برای تلویزیون بازی کرد «پادری» محمدحسین لطیفی است اما بارها بازی درخشان «ابراهیم آبادی» در سریال «مختارنامه» و «آپارتمان شماره 13» دیده می‌شود. بسیار بازیگر مردمی و هنرمند قابل احترامی است. 63 فعالیت هنری در تئاتر، تلویزیون و سینما که 128 سریال و تله‌فیلم و 54 فیلم سینمایی و کارهای متعدد نمایشی در کارنامه ابراهیم‌آبادی وجود دارد.

ابراهیم آبادی متولد سال 1313 بود. او ابتدا در رشته هنر زیر نظر اساتیدی همچون علی اصغر گرمسیری به تحصیل پرداخت و بعد به شهر پراگ رفت و مدرک تحصیلی کارگردانی تئاتر را گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала