چه کسی جانشین ابوبکر البغدادی خواهد شد؟ + عکس

© AP Photo / Al-Furqan mediaبازداشت تعدادی از خویشاوندان سرکرده داعش
بازداشت تعدادی از خویشاوندان سرکرده داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از تایید خبر هلاکت ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش از سوی دونالد ترامپ، رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که «عبدالله قرداش»، به عنوان جانشین البغدادی انتخاب می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، عصر روز یکشنبه و پس از آنکه رسانه‌های آمریکایی خبرهایی درباره هلاکت ابوبکر البغدادی منتشر کردند،دونالد ترامپ طی اظهاراتی در کاخ سفید این خبر را تایید کرد.

"عبدالله قرداش" از افسران رژیم بعث عراق در زمان دیکتاتوری صدام است که نام «ابوعمر ترکمانی» را برای خود انتخاب کرده است؛ «سعید مولا» و «عبدالله العفری» از نام‌های دیگر او هستند.

​ایاد العبیدی و ایاد الجمیلی نیز ۲ نفر دیگری هستند که طی سال‌های اخیر از آن‌ها به عنوان جانشین‌های احتمالی ابوبکر البغدادی نام برده شده است.

قرداش از اهالی «تلعفر» عراق است و پیش از این از سرکرده‌های گروه القاعده نیز بوده که سپس به داعش پیوسته است.

روزنامه «سان» انگلیس نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و ضمن بیان این مطلب که عبدالله قرداش به «پروفسور» نیز معرف است گفته که او پیش از این نیز در کنترل امور داعش نقش داشته است.

پیش از این پایگاه تایمز با اشاره به چند تکه شدن گروه تروریستی داعش نوشت "احتمال پذیرش ریاست قرداش بر این گروه تروریستی با توجه به انشعاب‌های به وجود آمده، اندک و اتخاذ استراتژی مشترک دور از انتظار است. "

با این وجود ترامپ روز سه‌ شنبه با انتشار پیامی در صفحه توییتر مدعی هلاکت عبدالله قرداش شد.

رئیس جمهور آمریکا در این پیام توییتری نامی از عبدالله قرداش به میان نیاورده، اما نوشت: "زندگی جانشین شماره یک ابوبکر البغدادی از سوی نیروهای آمریکایی پایان یافته است."

ترامپ افزود که "او احتمالا به بالاترین جایگاه در داعش می‌رسید، اما در حال حاضر مُرده است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала