استفاده تبلیغاتی ترامپ از کشته شدن بغدادی

© Flickr / Thierry Ehrmannاستفاده تبلیغاتی ترامپ از کشته شدن بغدادی
استفاده تبلیغاتی ترامپ از کشته شدن بغدادی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران کشته شدن البغدادی را موضوعی هماهنگ شده دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از قدس آنلاین، محمد جواد جمالی نوبندگانی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در اظهار نظر درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) گفت: در مقدمه بگویم که طبق اقرار تمام مسوولان آمریکایی داعش توسط خود آمریکا با هدف ناامن کردن منطقه و تجزیه کشورهای مانند سوریه و عراق ایجاد شد، این کار انجام شد تا امنیت رژیم صهیونیستی تضمین شود.

واکنش کاربران ایرانی به کشته شدن البغدادی: این یک شو رسانه ای است  - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران ایرانی به کشته شدن البغدادی: این یک شو رسانه ای است

جمالی نوبندگانی در ادامه افزود: اول این که، ابوبکر البغدادی توسط خود آمریکایی‌ها در شمال غرب ادلب مستقر شد این منطقه محلی بود که نیروهای سوریه‌ای و جبهه مقاومت در حال دسترسی به آن بودند. در این صورت احتمال داشت که ابوبکر البغدادی زنده به دست نیروهای مقاومت برسد و حیثیتی برای آمریکایی‌ها نماند به همین دلیل با برنامه ریزی قبلی 8 هلیکوپتر از ترکیه وارد شمال سوریه شدند و این عملیات را انجام دادند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از این موضوع بهره برداری‌های مختلفی داشته باشند. برای مثال آمریکایی‌ها می‌خواهند به عنوان قهرمان مبارزه با داعش معرفی شوند. همچنین توجیحی برای مخالفین خروج آمریکا از سوریه ایجاد شود که علیرغم عدم حضور در سوریه اقدامات موثر را در خصوص داعش انجام می‌دهیم. همچنین این موضوع با توجه به نزدیکی انتخابات آمریکا یک استفاده تبلیغاتی برای ترامپ خواهد داشت. آنها نیز می‌خواهند این موضوع بر روی بحث استیضاح و کاهش محبوبیت ترامپ تاثیر بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала