ورود ارتش آمریکا به دیرالزور سوریه

© AP Photo / Hussein Mallaورود ارتش آمریکا به دیرالزور سوریه
ورود ارتش آمریکا به دیرالزور سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش رسانه ها، ارتش آمریکا وارد دیرالزور در سوریه شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، ارتش ایالات متحده، شروع به ورود به استان دیرالزور سوریه از سمت عراق کرده اند. طبق منابع این نشریه، سربازان اضافی اعزام شده به سوریه به منظور جلوگیری از کنترل میادین نفتی به دست داعش و  یا سایر گروه های تروریستی می باشد.

انتشار تصاویری از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
انتشار تصاویری از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا + عکس

منابع ناشناس آمریکایی به این نشریه گفتند كه طبق برنامه ای برای محافظت از میادین نفتی، باید چند صد سرباز آمریكایی به سوریه بازگردند، اما تعداد آنها  كمتر از یك گردان خواهد بود. اندازه گردان، همانطور که در نشریه ذکر شده است، معمولاً از 800 تا 1000 نفر است.

مارك اسپر، رئیس پنتاگون روز جمعه گفته بود كه آمریكا قصد دارد در آینده ای نزدیک اقداماتی را برای تقویت موقعیت خود در منطقه دیرالزور در سوریه انجام دهد تا از دسترسی تروریست ها به میادین نفتی جلوگیری كند. به گفته وی، ایالات متحده در حال مطالعه چگونگی استقرار نیروها در منطقه است، به گونه ای که از میادین نفتی بهترین محافظت به عمل آید.

در همین زمینه سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ایگور کونشنکوف، روز شنبه گفت: " ایالات متحده به جای مبارزه با تروریسم، از طریق کنترل میادین نفتی در شرق سوریه، مشغول " راهزنی بین المللی " است. به گفته وی، تصاویر اطلاعات فضایی وزارت دفاع روسیه حاکی از آن است که ایالات متحده، چه قبل و چه پس از شکست داعش در این منطقه، تولید و صادرات نفت به خارج از کشور را کنترل می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала