نمایندگان چپ پارلمان فدرال آلمان خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند

© Photo / Ralf Schulzeنمایندگان چپ پارلمان فدرال آلمان خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند
نمایندگان چپ پارلمان فدرال آلمان خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان حزب چپ آلمان طی درخواستی از دولت آلمان و با اشاره به این که سربازان آمریکایی در آلمان برای ایجاد تنش در روابط با روسیه استفاده می شوند، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که از سوی حزب چپ آلمان در بوندستاگ، پارلمان آلمان ارائه شده، اعلام شده است: " حضور سربازان آمریکایی در منطقه برای ایجاد تنش در روابط با روسیه استفاده می شود. ستونهای سربازان آمریكایی در امتداد جاده ها و خط راه آهن،با انتقال از یك پایگاه آمریكایی به پایگاه دیگر در حال نزدیک شدن به مرزهای غربی روسیه هستند.

نویسندگان این خطابه خاطرنشان کردند که چنین  نقل و انتقالی روح پیمان " 2 + 4 " را نقض می کند، که احتمال حضور سربازان خارجی و سلاح های هسته ای در سرزمین های شرقی دولت فدرال را منع می کند.

پوتین: افزایش حضور ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه در راستای لطمه زدن به تعادل نظامی است - اسپوتنیک ایران
پوتین: افزایش حضور ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه در راستای لطمه زدن به تعادل نظامی است

لازم به ذکر است که توافق نامه مربوطه در سال 1990 بین آلمان شرقی، جمهوری فدرال آلمان، اتحاد جماهیر شوروی ، فرانسه، انگلیس و ایالات متحده منعقد شده است و یكی از نكات اصلی آن تضمین حاكمیت كامل آلمان بر امور داخلی و خارجی آن بود.

در این بیانیه تأکید شده است: " اعزام نیرو به صورت چرخشی به لهستان و كشورهای حوزه بالتیك، توافق روسیه و ناتو را با خطر مواجه می کند."

خاطر نشان می شود که در چارچوب سیاست های آمریکا در خاورمیانه، پایگاه های نظامی آمریکا، مستقر در آلمان نقش ویژه ای دارند. آنها به هماهنگی استقرار نیروهای آمریکایی در اطراف ایران و انتقال سربازان کمک می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала