مرگ سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر بر اثر سکته در ایران

© Fotolia / Santypanمرگ سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر بر اثر سکته در ایران
مرگ سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر بر اثر سکته در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایران اظهار داشت که ۵۰ درصد مرگ و میر و ناتوانی در این کشور بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایران از مرگ سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر بر اثر سکته قلبی و مغزی در این کشور خبر داد.

فروش ماهی در فروشگاه - اسپوتنیک ایران
گوشت و ماهی برای دوری از سکته مغزی

ملک زاده با اشاره به اینکه ۵۰ هزار مرگ ناشی از سکته در ایران مربوط به افراد زیر ۷۰ سال و ۱۲ هزار نفر زیر ۵۰ سال است، اظهار داشت: یکی از موفقیت‌های پژوهش در جهان و ایران پیشگیری ۸۰ درصدی از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است که ۵۰ درصد مرگ و میر و ناتوانی در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایران در ادامه افزود: بسیار آزاردهنده است که از افراد زیر ۵۰ سال، سالانه حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به خاطر سکته در بهشت زهرا دفن شوند که در این مورد باید بررسی و تحقیق صورت گیرد و پژوهش‌های علمی استادان در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز باید به سمت پیشگیری از بیماری‌ها در کشور سوق یابد.

وی افزود: امیدواریم جهان و ایران در مسیری حرکت کنند که از بیماری‌های غیرواگیر که عوامل ابتلا به آن‌ها چاقی، عدم تحرک، فشار خون بالا و عامل ژنتیک است، همچون بیماری‌های واگیر، پیشگیری صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала