خاتمه تجمعات در لبنان پس از سخنان نصرالله

© REUTERS / ALI HASHISHOخاتمه تجمعات در لبنان پس از سخنان نصرالله
خاتمه تجمعات در لبنان پس از سخنان نصرالله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنان دبیرکل حزب الله لبنان منجر به خاتمه اعتراضات در بیروت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، پس از سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، معترضین میدان مرکزی بیروت که طی 9 روز گذشته در این میدان تجمع کرده بودند، را ترک کردند و خیابان هایی که توسط معترضین مسدود شدند را بازگشایی شد.

لبنان: تظاهرات کشور را فلج کرده است - اسپوتنیک ایران
لبنان: تظاهرات کشور را فلج کرده است

دبیرکل جنبش حزب الله اعلام کرد که کشیدن شدن لبنان به یک جنگ داخلی هراس دارد.

نصرالله افزود: بستن خیابان ها یکی از شیوه های اعتراض مدنی است و ما هم در گذشته چنین کاری صورت دادیم. با گذشت 9 روز از بستن خیابان ها، معیشت و مشاغل بعضی مردم تحت تاثیر قرار گرفته است. عده ای که خیابان ها را می بندند، به مردم اهانت می کنند و از آنها کارت شناسایی می خواهند که ارتباطی به عصیان مدنی یا اعتراض ندارد. اگر 50 درصد مردم لبنان بسته ماندن راه ها را بپذیرند، بسته باقی خواهد ماند. از تظاهرکنندگان می خواهم تا خیابان ها را باز کنند و هیچ کسی از آنها نمی خواهد که خیابان ها را ترک کنند.

پس از سخنان دبیر کل حزب الله لبنان تعداد قابل توجهی از هواداران حزب الله میدان مرکزی بیروت را ترک کردند.

با این حال اعتراضات در برخی از شهرهای دیگر لبنان از جمله شمال طرابلس کاهش نیافته است.

این اعتراضات در لبنان از 17 اکتبر پس از اعلام برنامه هایی برای معرفی مالیات های جدید از جمله هزینه تماس با پیام رسان واتساپ آغاز شد. پس از شروع شورشها، دولت تصمیم به پرداخت تماس با واتس اپ را برداشت، اما این امتیاز اعتراضات را متوقف نکرد. معترضین خواستار استعفای دولت لبنان هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала