طرح آمريكا برای محافظت از نفت سوریه در مقابل داعش، اسد و ایران

© AFP 2023 / Delil Souleimanطرح آمريكا برای محافظت از نفت سوریه در مقابل داعش، اسد و ایران
طرح آمريكا برای محافظت از نفت سوریه در مقابل داعش، اسد و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریكایی قصد دارند برای محافظت از میادین نفتی از شبه نظامیان سازمان تروریستی دولت اسلامی، نیروها و تانک هایی را به شرق سوریه بفرستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Newsweek، به گفته خبرنگار این نشریه، در برابر پیش زمینه عقب نشینی سربازان آمریکایی از مناطق شمالی سوریه، تعدادی از نظامیان ارتش و همچنین حدود 30 تانک آبرامز، پس از تصویب کاخ سفید به شرق کشور منتقل می شوند، جایی که یکی از سودآورترین میادین نفتی در آن قرار دارد. در همین زمان، این منبع خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی پرسنل ارتش آمریکا جلوگیری از انتقال این منابع تحت کنترل نه تنها دولت اسلامی ، بلکه همچنین دولت رسمی سوریه است که به ریاست رئیس جمهور بشار اسد یا ایران و نیروهای مسلح وابسته انجام می شود.

همانطور که یک منبع در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به نیوزویک اظهار داشت، این مناطق از نظر استراتژیک در مهار تولد دوباره داعش مهم هستند. میادین نفتی در حال حاضر توسط جنگجویان تحت حمایت ایالات متحده، نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل می شوند، که انتظار می رود در آینده امنیت این میادین نفتی را تأمین کنند.

مقام پنتاگون، خروج آمریکا از منبج را تقدیم این شهر به روسیه نامید - اسپوتنیک ایران
مقام پنتاگون، خروج آمریکا از منبج را تقدیم این شهر به روسیه نامید

در اوایل ماه اکتبر، ترامپ به سربازان آمریکایی دستور داد که پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در این کشور، شمال سوریه را ترک کنند. در همین راستا، گزارش شده است که حدود 150 سرباز ائتلاف بین المللی، از جمله آمریکایی ها، از سوریه خارج شده اند. بعداً، رهبر آمریكا گفت كه او تمایل به ترک چند صد سرباز آمریكایی در شرق سوریه دارد.
خاطرنشان باید شد، كه ما در مورد 200 نیروی ویژه ارتش آمریكا صحبت می كنیم، از جمله آن سربازانی كه در حال حاضر تجربه جنگیدن با داعش را دارند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در سوریه بعد از ظهر 9 اکتبر خبر داد. او نام عملیات را "چشمه صلح" گذاشت.
هدف آن مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ ک ک ، در ترکیه به عنوان یک حزب تروریستی ممنوع است) و دولت اسلامی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала