ابراز امیدواری روسیه به تصویب دکترین امنیتی خود برای خلیج فارس

© Sputnik / Alexey Filippovابراز امیدواری روسیه به تصویب دکترین امنیتی خود برای خلیج فارس
ابراز امیدواری روسیه به تصویب دکترین امنیتی خود برای خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد روسیه امیدوار تصویب دکترین امنیتی خود برای خلیج فارس تا آخرسال جاری میلادی است.

به گزارش اسپوتنیک، بوگدانوف خاطرنشان ساخت که در نظر است این سند، سند مورد قبول همگانی شده و سپس مقامات رسمی همه کشورهای مربوطه از جمله کشورهای عربی، ایران، عراق ، یمن، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل ، هند و دیگر کشورهای ذینفع درباره آن به توافق برسند تا همه در این منطقه بسیار مهم برای صادرات انرژی به ژاپن،خاور دور و چین احساس آرامش کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه نشست غیر رسمی کارشناسان سیاسی در موسسه خاورشناسی آکادمی علوم روسیه را یادآور شد که علاقمندی هم ایران و هم کشورهای عربی به دکترین امنیتی روسیه برای خلیج فارس را نشان داد و از قصد مسکو برای ادامه برگزاری چنین نشست هایی سخن گفت.   

وزارت خارجه روسیه در ماه ژوئیه امسال دکترین امنیتی روسیه برای خلیج فارس را در جریان یک برنامه ویژه در این وزارتخانه ارائه داد. امتناع از استقرار پایگاه های نظامی خارجی در منطقه از جمله تدابیر پیشنهادی است. این سند به نمایندگان کشورهای عربی ، ایران، ترکیه، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و کشورهای بریکس عرضه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала