آمادگی ترکیه برای از سرگیری عملیات در سوریه

© Sputnik / Sergey Guneevآمادگی ترکیه برای از سرگیری عملیات در سوریه
آمادگی ترکیه برای از سرگیری عملیات در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه از آمادگی این کشور برای از سرگیری عملیات "سرچشمه صلح" در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به سوچی برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: در صورتی که آمریکا به وعده های خود در خصوص عقب نشینی نیروهای کرد از شمال شرق سوریه عمل نکند، ترکیه آماده از سرگیری دوباره عملیات نظامی "سرچشمه صلح" در سوریه است.

مردمان شهر عن العرب در نزدیکی مرز با ترکیه - اسپوتنیک ایران
نگاهی بر شمال سوریه پس از عملیات نظامی ارتش ترکیه
  

اردوغان افزود: اگر آمریکا به وعده های خود عمل نکند، ما عزم بیشتر به عملیات خود ادامه خواهیم داد. در حال حاضر حدو 700 الی 800 تروریست از مناطق امن خارج شده اند و ما امیدواریم که تا ساعت 22:30 (به وقت ایران) هزار و دویست نفر دیگر نیز خارج شوند.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به این موضوع که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به وی پیشنهادی برای تمدید تعلیق عملیات "سرچشمه صلح" نداده است، تأکید کرد: چنین پیشنهادی از سوی ماکرون دریافت نشده است. علاوه بر این فرانسه درباره چنین مسائلی بیشتر با نیروهای کرد گفتگو می کند تا با ترکیه.

اردوغان افزود: برخی از اظهار نظرها از ایران درباره عملیات ترکیه در سوریه باعث ناراحتی ما شده است. وی گفت: من اطمینان دارم که این سخنان از سوری حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مطرح نشده است و آقای روحانی باید آنها را ساکت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала