نشست بین المللی ایمنی خلیج فارس به میزبانی بحرین

© Flickr / Brandon Atkinsonنشست بین المللی ایمنی خلیج فارس به میزبانی بحرین
نشست بین المللی ایمنی خلیج فارس به میزبانی بحرین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بحرین در اوایل سال 2020 میزبان یک نشست بین المللی در مورد ایمنی خلیج فارس با حضور بیش از 60 کشور خواهد بود ، کشورهای عربی مخالف مشارکت اسرائیل هستند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه بحرینی الایام،  این نشست فرصتی برای تبادل نظر بین تعدادی از کشورهای جهان و توافق بر سر اقداماتی برای تضمین ایمنی مسیرهای حمل و نقل در این منطقه مهم استراتژیک خواهد بود. 

بحرین از پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس خبر داد - اسپوتنیک ایران
بحرین از پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس خبر داد

 پیش از این، رسانه های عربی نوشتند که هیاتی از وزارت امور خارجه اسرائیل به نشستی در بحرین دعوت شده است، ایران و جنبش فلسطینی حماس علیه آن واکنش نشان دادند.  
در همین زمینه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام كرده بود كه واشنگتن در حال ایجاد ائتلافی برای اطمینان از آزادی ناوبری در منطقه خلیج فارس است. مقامات فرانسوی نیز به این ابتکار عمل آمریکا پیوستند. استرالیا، بحرین، انگلیس، عربستان سعودی و امارات نیز در ادامه قصد خود را برای پیوستن به ائتلاف اعلام کردند. دولت ژاپن در تاریخ 19 اکتبر اعلام کرد که قصد دارد دو کشتی از نیروهای دفاعی خود را به تنگه هرمز ارسال کند. یونان نیز به نوبه خود، از تمایل برای پیوستن  به مأموریت اروپا در این منطقه خبر داد، اما آنها برای این كار کشتی ندارند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала