آمریکا اعلام کرد که در شمال سوریه باقی خواهد ماند

© AFP 2023 / Delil Souleimanآمریکا اعلام کرد که در شمال سوریه باقی خواهد ماند
آمریکا اعلام کرد که در شمال سوریه باقی خواهد ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع آمریکا گفت که خروج نیروهای این کشور از سوریه چندین هفته طول خواهد کشید اما بخشی از نیروهای آمریکا در شمال سوریه باقی خواهند ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الجزیره، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه چند هفته به طول خواهد انجامید.

وی در ادامه افزود: بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در نزدیکی میادین نفتی در شمال شرق سوریه برای حفاظت از میادین نفتی در این منطقه باقی خواهند ماند.

اسپر ادامه داد: نیروهای ما به همراه نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق این کشور مستقر خواهند بود تا مانع از نفوذ عناصر داعش یا دیگر گروه ها به میادین نفتی شوند.

پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نخواهد کرد. آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت‌زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را‌ آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند. دمشق به طور مداوم از تمامی تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала