ترزا می خواستار حمایت نمایندگان پارلمان از برگزیت شد

© AFP 2023 / Samuel Kubaniترزا می خواستار حمایت نمایندگان پارلمان از برگزیت شد
ترزا می خواستار حمایت نمایندگان پارلمان از برگزیت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر سابق انگلیس از نمایندگان پارلمان خواست تا از توافق با اتحادیه اروپا حمایت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس، از نمایندگان مجلس خواست تا از توافق نامه برگزیت با اتحادیه اروپا که توسط بوریس جانسون، وزیر فعلی کابینه ارائه شده است حمایت کنند.

برگزیت در انگلیس قریانی گرفت - اسپوتنیک ایران
برگزیت در انگلیس قربانی گرفت

نخست وزیر سابق انگلیس اظهار داشت: اگر می خواهید به اراده مردم احترام بگذارید و برگزیت را پیاده سازی کنید، اگر می خواهید اعتماد مردم را حفظ کنید و اگر می خواهید کشور را به جلو سوق دهید، پس باید از توافق امروز حمایت کنید.

می همچنین از آن دسته همکارانی که هنوز امیدوار به برگزاری همه پرسی جدید هستند، خواستار تفکر شد. وی گفت: من می خواهم به برخی از نمایندگان که به همه پرسی دوم فکر می‌کنند بگویم: شما نمی توانید یک رفراندوم برگزار کنید، زیرا برخی با نتیجه نخست موافق نیستند.

روز شنبه پارلمان بریتانیا برای مشخص کردن سرنوشت این کشور برای سالهای آینده رای خواهد داد. اگر این توافق به تصویب پارلمان برسد، در تاریخ 31 اکتبر این کشور اتحادیه اروپا را با توافق ترک می‌کند؛ اگر چنین نباشد، احتمال خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق افزایش می‌یابد.

بیشتر توافق جدید، همان توافقنامه‌ یک سال پیش ترزا می با اتحادیه اروپا است اما تمرکز دولت بوریس جانسون روی تغییر بخشی از آن توافقنامه به نام پروتکل ایرلند شمالی معروف به حصار بود؛ بخشی که هدفش باز نگه داشتن مرز بین شمال و جنوب ایرلند با حذف نیاز به بازرسی‌های گمرکی بود. در توافق جدید، همه این تعهدات به ایرلند شمالی محدود می‌ماند و بقیه بریتانیا می‌توانند استانداردهایی متفاوت با اتحادیه اروپا داشته باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала