برافراشتن پرچم ملی سوریه در پاسگاه مرزی با ترکیه

© REUTERS / Omar Sanadiki برافراشتن پرچم ملی سوریه در پاسگاه مرزی با ترکیه

برافراشتن پرچم ملی سوریه در پاسگاه مرزی با ترکیه 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکيه با تمام ارتش خود هنوز نمی توانند روستاي کوچک راس العین را بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش سوریه به عنوان بخشی از توافق بدست آمده بین دمشق و کردها، در روز چهارشنبه وارد شهر کوبانی شد و نیروهای خود را در خط مرزی اين بخش قرار داد.  مرزبانان سوریه، پرچم دولت سوریه را در مرز با ترکیه در ایست بازرسی در شهر عین العرب (کوبانی) برافراشتند. 

گفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف با محوریت بحران سوریه  - اسپوتنیک ایران
گفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف با موضوع بحران شمال سوریه

يکي از نظاميان کرد در اين خصوص به اسپوتنيک گفت: "ارتش سوریه برادران ما هستند. ما از سال 2011 برای دفاع از سرزمین های خود می جنگیم. ترک ها می دانند که ما چگونه می جنگیم. (ترکيه) با تمام ارتش خود هنوز نمی توانند روستاي کوچک راس العین را بگیرند. اگر ترک ها می خواهند به اینجا حمله کنند ، ما با سوریه متحد هستیم. ارتش ما، دو برابر سریعتر حملات را دفع خواهد کرد".

مرزبان سوریه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کردند که ساکنان کوباني از ورود کاروان نظامی سوریه به گرمی استقبال می کنند. وی افزود: "ما با مبارزان کرد رابطه خوبی داریم ، همه ما سوری هستیم ، فرقی نمی کند عرب یا کرد باشند ، وظیفه مشترک ما محافظت از میهن خود در برابر متجاوز است."

شایان ذکر است، امروز 18 اکتبر اردوغان و مایك پنس، معاون رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه توافق كردند كه 120 ساعت عملیات ترکیه در سوریه را به منظور عقب نشینی نیروهای دفاعی کردهای سوریه از مرز با ترکیه به حالت تعلیق درآورد. پنس گفت: این توافق نامه به معنای عقب نشینی نیروهای کرد از 30 کیلومتری منطقه امنیتی در مرز ترکیه و سوریه است و ایالات متحده در این روند سهیم خواهد بود. پنس همچنین خاطرنشان كرد كه نيروهاي آمريكايي به اين منطقه بازنخواهند گشت.

رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته رئیس دولت این عملیات علیه حزب کارگران  کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала