آمریکا و عربستان با یکدیگر در زمینه امنیت همکاری می کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آمریکا و عربستان با یکدیگر در زمینه امنیت همکاری می کنند
آمریکا و عربستان با یکدیگر در زمینه امنیت همکاری می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا، پس از حادثه نفتی در عربستان، حمایت خود را از این کشور افزایش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، پس از حادثه حمله به تاسیسات نفتی در عربستان، آمریکا به همراه این کشور تلاش‌های خود را برای حمایت از تاسیسات نفتی در عربستان افزایش داده‌اند به طوریکه دو دولت انطباق سامانه‌های دفاع هوایی عربستان را با سامانه‌های آمریکایی با آزمایش تکنولوژی‌های جدید ضد پهپاد بررسی می‌کنند. آمریکا در صدد استقرار 2000 سرباز مازاد به همراه اسکادرانی از جنگنده‌ها و سامانه‌های جدید ضد موشکی و تسلیحات دیگر در عربستان به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای افزایش آمادگی این کشور در مقابله با هرگونه اقدام خصمانه احتمالی است.

افزایش حضور نظامی آمریکا در شرایطی است که عربستان در حال بررسی خرید سامانه‌های جدید برای رصد و پارازیت انداختن روی پهپادها، موشک‌ها و انهدام آنها قبل از رسیدن به تاسیسات نفتی‌اش است.

در عین حال آمریکا تلاش می‌کند عربستان را به ارتباط دادن سامانه‌های دفاع هوایی عربستان به سامانه‌های بسیار پیچیده آمریکایی در منطقه و انطباق و هماهنگ ساختن آنها متقاعد کند به طوریکه به گفته مقامات آمریکایی این امر می‌تواند به عربستانی‌ها درباره هر حمله‌ یا تجاوزی هشدار دهد.

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد. پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود. به گفته وی، این حملات از یمن انجام نشده است. وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر" سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала