واکنش مشاور اسد به توافق آتش بس آمریکا و ترکیه

© REUTERS / Khaled al-Haririواکنش مشاور اسد به توافق آتش بس آمریکا و ترکیه
واکنش مشاور اسد به توافق آتش بس آمریکا و ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور ریاست جمهوری سوریه، توافق میان ایالات متحده و ترکیه در مورد آتش بس در شمال سوریه را " نامشخص" خوانده و معتقد است که ترکیه با صحبت از " منطقه امن"، به منطقه اشغال شده اشاره دارد.

به گزارش اسپوتنیک، بثینه شعبان، مشاور ریاست جمهوری سوریه، توافق میان ایالات متحده و ترکیه در مورد آتش بس در شمال سوریه را نامشخص خواند و معتقد است که منظور ترکیه از "منطقه امن "، همان مناطق اشغال شده است.

توافق آمریکا و ترکیه جهت آتش بس در سوریه - اسپوتنیک ایران
توافق آمریکا و ترکیه جهت آتش بس در سوریه

لازم به ذکر است که وی با اشاره به عملیات ترکیه در سوریه اظهار داشت که اردوغان مهاجم است و اقدامات او را با رفتار آدولف هیتلر در سال 1939 مقایسه كرد.  اصطلاح منطقه امن  نادرست است، منظور ترکیه منطقه اشغالی است. وی همچنین ابراز اطمینان کرد که متحدین روس کاملاً مخالف تجاوز ترکیه در سوریه هستند.

مقامات سوری بارها سیاست اشغال گرایانه ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده اند. روسیه اعلام کرد که ترکیه باید از اقداماتی که می تواند بر سر راه حل مناقشه سوریه که از سال 2011 ادامه دارد، قرار گیرد، خودداری کند.

پیش از این، در مذاکرات چهارساعته بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و مایك پنس، معاون رئیس جمهور آمریكا، که در آنكارا صورت گرفت، طرفین توافق كردند كه عملیات  نظامی ترکیه در سوریه به مدت 120 ساعت به منظور عقب نشینی نیروهای مدافع خلق كردهای سوریه از مرز با ترکیه، متوقف شود. پنس گفت این توافق نامه به معنای عقب نشینی نیروهای کرد به منطقه ای امن در 30 کیلومتری مرز ترکیه و سوریه است و ایالات متحده پروسه خروج آنها را تسهیل می کند. در عین حال، پنس گفت که نیروهای آمریکایی به این منطقه باز نخواهند گشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала