واکنش بشار اسد به حمله نظامی ترکیه

© AFP 2023 / Sanaواکنش بشار اسد به حمله نظامی ترکیه
واکنش بشار اسد به حمله نظامی ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد، حمله نظامی نیروهای ترکیه به کرده های سوریه را یک حمله غیرمنتظره خواند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور سوریه در اظهار نظر خود اعلام نمود که عملیات ترکیه در شمال سوریه یک حمله غیر منتظره است ، دمشق با تمام راههای قانونی در مقابل این حمله می ایستد. 

اردوغان نامه ترامپ را به سطل آشغال انداخت - اسپوتنیک ایران
اردوغان نامه ترامپ را به سطل آشغال انداخت

سرویس مطبوعاتی دفتر رئیس جمهور سوریه به نقل از سخنان بشار اسد اعلام کرد: "تجاوز جنایتکارانه ترکیه و اردوغان در سوریه، صرف نظر از شعارهای دروغین، حمله ای واضح است. سوریه در چندین منطقه با حمله به نیروهای ترکیه و تروریست های آن، به انها پاسخ داده است. سوریه همچنان از تمام ابزارهای قانونی برای مقابله با تجاوز در تمامی مناطق ترکیه استفاده کرده و به این حملات پاسخ خواهد داد."

گفتنی است، در روز چهارشنبه 17 مهر، ترکیه از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان چشمه صلح در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات چشمه صلح، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد. سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه مقابله ای آماده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала