اصرار فرانسه و آلمان بر آغاز مذاکرات جدید هسته‌ای با تهران

© AP Photo / VAHID SALEMIاصرار فرانسه و آلمان بر آغاز مذاکرات جدید هسته‌ای با تهران
اصرار فرانسه و آلمان بر آغاز مذاکرات جدید هسته‌ای با تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک بر لزوم مذاکرات جدید با تهران در خصوص برنامه هسته‌ای تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک فرانسه و آلمان پس از نشست بین میان دو دولت آمده است که "فرانسه و آلمان از حفظ توافق هسته‌ای که واشنگتن از آن خارج شده است، حمایت می‌کنند و از مذاکرات جدید در خصوص برنامه هسته‌ای تهران استقبال می‌کنند.

تاکید دوباره سازمان ملل بر اجرای برجام  - اسپوتنیک ایران
تاکید دوباره سازمان ملل بر اجرای برجام

در این بیانیه آمده است: "ما بار دیگر بر تعهد جدی خود برای حفظ و اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک تأکید می‌کنیم. در همین راستا، ما از ایران می‌خواهیم که یکبار دیگر به انجام تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای بپردازد. براساس برجام، ما معتقد به لزوم آغاز مذاکرات جدید با ایران در مورد چشم انداز بلند مدت برنامه هسته‌ای این کشور و همچنین موضوعات مربوط به امنیت منطقه و به ویژه برنامه موشکی و سایر مسائل هستیم."

طرفین بار دیگر از "تشدید تنش در خلیج فارس" پس از حوادث کشتیرانی در تنگه هرمز و حمله به پالایشگاه نفتی سعودی آرامکو در 14ام سپتامبر، ابراز نگرانی خود را اعلام می‌نمایند. پاریس و برلین در این رابطه قول می‌دهند تا تلاش‌های دیپلماتیک مشترک با انگلیس را برای برقراری گفتگو بین طرفین به منظور کاهش تنش در خاورمیانه ادامه دهند.

لازم به ذکر است که در این بیانیه در مورد تنگه هرمز و حمله به پالایشگاه نفتی عربستان در زمینه روابط با ایران سخن به میان آمده است، اما این اطلاعیه فاقد اتهامات مستقیم علیه تهران از طرف قدرت‌های اروپایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала